کد خبر: 628931
تاریخ انتشار :

سقوط امپراتوری آمریکا در عراق،‌ سوریه و حالا در افغانستان

یک روزنامه نگار آمریکایی به بررسی سقوط امپراتوری این کشور ابتدا در عراق و سوریه و بعد هم افغانستان پرداخت و این دیدگاه را بیان کرد که خروج فاجعه بار ایالات متحده از افغانستان نشان دهنده شکست ایدئولوژی و اخلاقی نخبگان آمریکایی و در نتیجه سقوط امپراتوری آمریکاست.

سقوط امپراتوری آمریکا در عراق،‌ سوریه و حالا در افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رود درییر، روزنامه نگار آمریکایی در مقاله‌ای با عنوان "سقوط امپراتوری آمریکا" که در پایگاه  امریکن کانزروتیو منتشر کرد، نوشت: بر این باور است که نتیجه سیاست واشنگتن هژمونی ایران بر عراق بود و سوریه میان دولت دمشق، ترکیه و کردها تقسیم شد و طالبان بار دیگر حکومت بر افغانستان را برعهده گرفتند.

این نتیجه جنگ صلیبی جورج بوش پسر، رئیس جمهوری پیشین است. این چیزی است که از ریاست جمهوری باراک اوباما، دونالد ترامپ و جو بایدن در آمریکا باقی ماند. نکته مهمتر در فاجعه افغانستان این است که مقصر فرماندهی عالی پنتاگون، وزارت خارجه، نخبگان سیاسی و امنیت ملی هستند.

جو بایدن مسؤول خروج فاجعه بار از افغانستان است اما او در ارزیابی‌های خود از احتمال سقوط دولت افغانستان تنها چیزی را بیان کرد که پنتاگون به او گفته بود.

حال چه کسی می‌تواند به فرماندهی ارتش آمریکا و رهبری ارشد آمریکا اعتماد کند. مطمئنا این افراد، مردم جهان سوم نیستند که به آنها به دلیل همکاری با اشغالگران آمریکایی قول داده شد که آمریکا از آنها مراقبت خواهد کرد. مطمئنا پس از وقوع چنین حوادثی این اعتماد شکل نمی‌گیرد.

نخبگان کنونی آمریکا علاقه بیشتری به راه اندازی "جنگ‌های فرهنگی" دارند. به عنوان مثال سفارت آمریکا در کابل در ماه ژوئن در بحبوحه آمادگی طالبان برای حمله، "ماه افتخار همجنسگرایان" را اعلام کرد. ژنرال مارک میلی ریاست ستاد مشترک را برعهده دارد، به کنگره اعلام کرد، سربازان آمریکایی باید کتاب‌هایی درباره نظریه انتقادی نژادی بخوانند تا "خشم سفید" را بهتر درک کنند.

ما نمی‌توانیم آنچه را در افغانستان می‌گذرد از حافظه خود پاک کنیم. نمی‌توانیم میزان شکست ایدئولوژیکی و اخلاقی نخبگان آمریکایی را درک کنیم. نمی‌توانیم تظاهر کنیم که به قضاوت این افراد اعتقاد داریم فقط به این دلیل که جایگزین قابل قبولی نمی‌بینیم. این افراد کشور ما را تکه تکه می‌کنند، نژادپرستی جدید و نظریه‌های افسار گسیخته جنسی را پیش می‌برند ... این افراد قادر به ارائه آینده‌ای شایسته برای اکثر آمریکایی‌ها نیستند اما بدون شک از فرزندان خود مراقبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها