کد خبر: 640324
تاریخ انتشار :

اتهام سنگین چین علیه آمریکا درباره کرونا + جزئیات

خبرگزاری شینهوا، گزارشی را با عنوان «آمریکا، مسئول شیوع جهانی کووید-۱۹» منتشر کرده و به نقش کلیدی آمریکا در شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

اتهام سنگین چین علیه آمریکا درباره کرونا + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، خبرگزاری دولتی چین گزارشی منتشر کرده است که طبق آن، داده‌های جمع‌آوری شده از منابع مختلف نشان می‌دهد که به احتمال قوی، کووید-۱۹ از آمریکا سر برآورده است و این کشور، مسئول شیوع سریع آن در سطح جهان است.

طبق این گزارش، دستکاری ویروس این بیماری توسط آمریکا با انگیزه‌های سیاسی، تلاش‌های جهانی برای مقابله با این همه‌گیری را دچار مشکل کرده است.

این گزارش توسط اندیشکده «اطلاعات و اتحاد» و موسسه «تائیهه» منتشر شده است.

طبق این گزارش، اطلاعات جدیدی پدیدار شده که تایید می‌کند کووید-۱۹ از آمریکا سرچشمه گرفته است؛ برای مثال، مکررا شواهدی پیدا شده که نشان می‌دهد تاریخ شیوع کرونا در آمریکا، به قبل‌تر از تاریخی بازمی‌گردد که تا پیش از این اعلام شده بود، رد پای ارتش آمریکا در پیدایش و شیوع این ویروس مشهود بوده و نخستین مبتلایان به کرونا در بسیاری از کشورها، به نحوی به آمریکا مرتبط بوده‌اند.

این گزارش آمریکا را «نیروی اصلی گسترش جهانی کووی-۱۹» خطاب کرده و می‌گوید، این کشور نتوانست در زمان مناسب، جلوی گسترش همه‌گیری را درمراحل اولیه‌ بگیرد. «سیاست‌ درهای باز» واشنگتن، گسترش جهانی ویروس را تشدید کرده و اقدام غیرمسئولانه‌اش در فرستادن مهاجران به کشورهای مبدا خود، بیماری را در سراسر جهان پخش کرد.

سربازان آمریکایی مستقر در خارج از خاک این کشور، مکررا پروتکل‌های مقابله با کرونا را زیر پا گذاشته و موجب تسریع انتقال آن شده‌اند.

این گزارش می‌گوید، ناتوانی آمریکا در مهار کرونا در رویدادهای بین‌المللی نیز موجب گسترش بسیار شدید این ویروس شده و تحریم‌های یکجانبه‌اش بحرانی انسانی را در پی داشته است.

این گزارش در ادامه به دخالت‌های سیاسی آمریکا و شانه خالی کردن این کشور از بار مسئولیت مقابله با همه‌گیری اشاره کرده و آن را چالشی بر سر راه تلاش‌های جهانی در مبارزه با شیوع کرونا دانسته است.

به گفته این گزارش، آمریکا شیفته منافع شخصی سیاسی خود بوده و وظیفه‌اش را انجام نداده است. این گزارش همچنین دودستگی سیاسی را عاملی آسیب زننده به آمریکا و جهان دانسته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها