کد خبر: 640522
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عزت‌الله یوسفیان‌ملا

هیچ برنامه منسجمی در دولت وجود ندارد

عزت‌الله یوسفیان‌ملا گفت: حامیان دولت فعلی ایراداتی به دولت قبل می‌گرفتند که اکنون خودشان دچارش شده‌اند. برجامی را مایه بدبختی ملت و کشور می‌دانستند که اکنون خودشان آرزوی احیای آن را دارند.

هیچ برنامه منسجمی در دولت وجود ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: چندماه از آغاز به کار دولت سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد و هنوز مشخص نیست گفتمان اصلی دولت چیست؟ قرار است چه ابرپروژه‌ای در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد؟

عزت‌الله یوسفیان ملا، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «متأسفانه روسای جمهور در ایران وقتی نامزد می‌شوند حرف‌هایی می‌زنند که به وقت ریاست جمهوری قادر به انجامشان نیستند؛ مثلا آقای احمدی‌نژاد خود را از جنس عدالت معرفی می‌کرد و می‌گفت فلان‌قدر یارانه می‌دهم اما در عمل مردم را فقیرتر کرد. فقط آقای هاشمی بود که به صورت مستند می‌توان گفت پروژه سازندگی‌اش را پیش برد».

او ادامه داد: «در این دولت گفته شد که سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شود، عدالت اجتماعی محقق می‌شود، مبارزه با فساد صورت می‌گیرد و... اما واقعیت این است که هنوز وزرا نمی‌دانند در وزارتخانه‌شان چه مسئولیت‌هایی دارند. هیچ اقدام و برنامه منسجمی در دولت دیده نمی‌شود. یک عده می‌گویند یارانه را دو برابر می‌کنیم، یکی دیگر می‌آید می‌گوید بنزین باید گران شود؛ همه اینها نشان می‌دهد مسئولان نمی‌دانند قرار است چه کار کنند و هر یک وزرا به صورت جزیره‌ای کار می‌کنند. وزرا در دولت مسئولیت تضامنی دارند؛ یعنی همه مسئول تصمیم یکدیگر هم هستند و این‌طور نیست که هر وزیری صرفا مسئولیت عملکرد خودش و وزارتخانه خودش را برعهده داشته باشد زیرا مردم با یک دولت مواجه‌اند نه چندین وزارتخانه».

این فعال سیاسی بیان کرد: «وقتی برنامه‌ای در کار نباشد، برنامه‌ها روزنگر می‌شود، حرف‌ها شخصی می‌شود و دیگر دولت تصمیم‌گیرنده نیست بلکه سلایق افراد حکم‌فرما می‌شود. مشکل مردم واضح است؛ سفره مردم کوچک شده است و وزرا باید راهکار ارائه دهند. بگویند الان در این نقطه هستیم و باید در مدت مشخصی به نقطه بعدی برسیم اما این شرایط در دولت دیده نمی‌شود».

او با ارائه دو راهکار خاطرنشان کرد: «دولت باید دو کار بکند؛ نخست آنکه دقیق بررسی کند که وضعیت کشور چگونه است؛ مشکلات را لیست کند و دوم برای هرکدام راهکارهای با برنامه و کارشناسی‌شده ارائه دهد. اکنون می‌بینیم که حتی برخی از وزرا یکدیگر را نمی‌شناسند؛ خب در این شرایط نمی‌دانند تفکر و ایده وزیری که کنارشان نشسته است چیست که بتوانند با او همکاری کنند».

یوسفیان ملا در پایان با قیاس دولت روحانی و رئیسی گفت: «دولت آقای روحانی ایرادات مهمی داشت؛ به هر حال نمی‌شود انکار کرد که به خصوص در دور دوم با دولتی تنبل و کم‌کار مواجه بودیم؛ دولتی که با مردم فاصله داشت و حتی رئیس‌جمهور با وقت ملاقات به نمایندگان مجلس هم نمی‌داد و حتی وزرای دولت هم او را سخت می‌دیدند اما با همه این اوصاف واقعیت این است که در دولت فعلی وضعیت اقتصاد بدتر شده است. دلار مرز 30هزار تومان را هم رد کرد. حامیان دولت فعلی ایراداتی به دولت قبل می‌گرفتند که اکنون خودشان دچارش شده‌اند. برجامی را مایه بدبختی ملت و کشور می‌دانستند که اکنون خودشان آرزوی احیای آن را دارند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها