کد خبر: 640915
تاریخ انتشار :

جعفر قنادباشی مطرح کرد: برگ برنده ایران در مذاکرات

جعفر قنادباشی به سایت «خبر سراسری» گفت: برگ برنده دیگر ما عضویت در شانگهای و بهبود روابط با چین است بخصوص الان که چین با آمریکا درگیر است و علاقه مند نیستند آمریکایی ها برنده شوند.

جعفر قنادباشی مطرح کرد: برگ برنده ایران در مذاکرات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، جعفرقنادباشی، کارشناس مسائل بین الملل، درباره موقعیت فعلی ایران در دور جدید مذاکرات گفت: «ایران در مقایسه با همه جلسات مذاکره تاکنون در بهترین موقعیت خود واقع است یعنی از یک طرف یک سری امتیازاتی دارد و از یک طرف نقاط قوتی که دشمن بر خلاف گذشته نمی تواند از آن استفاده کند. اول یگانگی دولت است که قبل از دوگانگی در کشور، خارجی‌ها سوءاستفاده می‌کردند. برخلاف گذشته که عده‌ای دیپلماسی را راه حل می دانستند الان اینگونه نیست و فشار نیز روی آقای رئیسی کمتر است که کوتاه بیاید و مردم نیز به مذاکره بدبین هستند. اقتصادمان را نیز با برداشتن تحریم ها پیوند نداده‌ایم و دولت و مجلس در تلاش اند که اقتصاد را از روابط خارجی جدا کنند که در درازمدت خیلی خوب است».

به گزارش سایت «خبر سراسری» او ادامه داد: «برگ برنده دیگر ما عضویت در شانگهای و بهبود روابط با چین است بخصوص الان که چین با آمریکا درگیر است و علاقه مند نیستند آمریکایی ها برنده شوند و چینی ها بر اساس منافع ملی شان و خصومتی که با غرب دارند نمی خواهند که آمریکا برنده شود روسیه نیز نمی خواهد آمریکا در اوکراین برنده شود. طرف مقابل هم مشکلات اقتصادی دارد و از طرفی کارشناسانشان آنان نیز معتقدند تحریم چیزی برای آمریکا نداشته است و بدنبال گسترش روابط با شرق هستند لذا دستشان خالیست و ناگزیر اند که با ما توافق کنند وگرنه زیان می بینند البته مانع تراشی های رژیم صهیونیستی ممکن است مشکل شود».

او در پایان نسبت به مانع تراشی های فرانسه در مذاکرات به سایت «خبر سراسری» گفت: «در مورد فرانسه چند مسئله وجود دارد آن ها در دوره قبل نیز نقش پلیس بد را بازی می کردند و حرف هایی که طرفین مقابل نمی خواستند بگویند را فرانسه می زد. مسئله دیگر این است که فرانسوی ها در حال نزدیک شدن به انتخابات هستند و صهیونیست ها در آن جا نقش دارند و می توانند جو سازی کنند که مکرون رای لازم را نیاورد. چیزیکه شاید از همه مهم تر باشد این است که صهیونیست ها و لابی ها عربی به اروپایی ها پول می دهند، عربستان مثلا به فرانسه وعده می دهد که ما از شما سلاح خواهیم خرید و به همین سبب ممکن است فرانسوی ها موضعشان را عوض کنند. آمریکایی ها نیز همین روز های اخیر سلاح هایی به عربستان داده است تا در روند مذاکرات مانع تراشی کنند.چند رکن تشکیل دهنده علیه مواضع ایران همین موارد است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها