کد خبر: 640989
تاریخ انتشار :

هفته پربارش در انتظار ایران/ تهران سردتر می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در برخی استان‌ها بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

هفته پربارش در انتظار ایران/ تهران سردتر می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در برخی مناطق استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، نیمه جنوبی اصفهان، یزد، فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات هم بارش برف انتظار داریم.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز پنجشنبه علاوه براین مناطق در خراسان‌جنوبی و برخی نقاط از غرب کشور هم بارش رخ خواهد داد. در این روز در جزایر خلیج‌فارس، شمال بوشهر، جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق فارس و جنوب سیستان‌وبلوچستان بارش شدت خواهد داشت.

رفیعی توضیح داد: پنجشنبه پایداری هوا در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه دارد و در شهرهای تهران، البرز و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز جمعه در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز بارش پراکنده رخ خواهد داد و گستره فعالیت سامانه در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و شرق یزد است.

او بیان کرد: همچنین روز جمعه فعالیت سامانه در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال شرق یزد است و در لرستان، اصفهان، شمال استان‌های فارس و اصفهان بارش پراکنده رخ می‌دهد و بعد از ظهر سامانه به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه در برخی مناطق بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارش پراکنده رخ می‌دهد و روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش در نیمه جنوبی کشور خواهد شد.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط غبار آلود است. بیشترین دمای پایتخت  به ۱۱ درجه و کمترین آن به ۱ درجه می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها