کد خبر: 645023
تاریخ انتشار :

طرح جامع مجلس برای ساماندهی سربازی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع ساماندهی خدمت سربازی در حال بررسی در کمیسیون امنیت ملی مجلس است و نظر ستادکل نیروهای مسلح هم در این باره اخذ شده است.

طرح جامع مجلس برای ساماندهی سربازی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهریار حیدری با اشاره به آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون سربازی در مجلس، گفت: طرح جامعی از طرف نمایندگان درباره ساماندهی خدمت سربازی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده که در حال بررسی است.

وی بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی این طرح با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است و نظر آنان درباره این طرح اخذ شده است. مفاد این طرح بیشتر شامل مشمولان غایبی است که سن اعزام به خدمت آن‌ها سپری شده یا بیش از ۲۰ سال است که در خارج از کشور سکونت دارند. این گروه از مشمولان باید تعیین تکلیف شوند و با اتخاذ راه‌حل‌هایی بتوانند خدمت سربازی را خریداری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز بررسی‌های ما درباره طرح مذکور نهایی نشده است و باید طرحی جامع و کامل در کمیسیون به تصویب برسد و سپس به صحن مجلس ارائه شود.

حیدری با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر اینکه مشمولان متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، در سال آینده می‌توانند کارت معافیت را به صورت رایگان دریافت کنند، گفت: حتماً باید شرایطی برای این افراد فراهم شود که بتوانند کارت پایان خدمت دریافت کنند.

وی اظهار داشت: البته نباید این مصوبه استمرار داشته باشد و افراد را تشویق کند که به خدمت سربازی نروند. در صورتی که این مصوبه در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، باید دولت و ستاد کل نیروهای مسلح در آئین‌نامه اجرایی آن محدودیت‌هایی را در نظر گیرند. برای مثال باید قید شود که این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۱ لازم‌الاجراست و برای سال‌های بعد ادامه نخواهد یافت. اگر تصویب این قانون بدون در نظر گرفتن محدودیت زمانی باشد، بسیاری از افراد به سربازی نمی‌روند تا در آینده کارت معافیت رایگان بگیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها