کد خبر: 645283
تاریخ انتشار :

پیش بینی عجیب بورس تا پایان سال/ شاخص مثبت می‌شود؟

بورس امروز برخلاف دوشنبه با روند اصلاحی آغاز و افت ۵۱۹ واحدی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان تا پایان امسال نباید انتظار رشد از بازار سرمایه را داشت.

پیش بینی عجیب بورس تا پایان سال/ شاخص مثبت می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بورس امروز با افت ۵۱۹ واحدی کار خود را آغاز کرد. کارشناسان می‌گویند روند معاملات تا پایان سال به همین شکل نوسانی باقی می‌ماند.

شاخص کل بورس تا ساعت ۱۱ در محدوده یک میلیون ۲۸۲ هزار واحدی ایستاد. همچنین ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۴۶۵میلیارد تومان رسید.

خودرو، فسبزوار، شتران، سپید، برکت، فملی و خساپا جز نماد‌های تراکنش بورس و فزر، تجلی، توسن، کرمان، گدنا، مدیریت و فجهان نماد‌های پرتراکنش فرابورس شدند.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار‌های مالی می‌گوید: شاخص کل بورس افت چندانی نداشته است. خریدار و فروشنده حاضر نیستند در قیمت‌ها معامله کنند.

وی توضیح می‌دهد: بازار نسبتا در نقاط تعادلی معامله می‌شود و صف خرید یا فروش قوی وجود ندارد.

این کارشناس بازار‌های مالی اظهار می‌کند: میزان P/E شرکت‌های بزرگ روی عدد چهار تا پنج و شرکت‌های کوچک روی عدد شش تا هشت است. در نتیجه می‌توان گفت بازار سرمایه از لحاظ سودآوری مشکلی ندارد.

اشتیاقی ادامه می‌دهد: قیمت دلار برای فعالان بورسی هنوز تثبیت نشده، به همین دلیل سهامداران نمی‌توانند در یک جهت مشخص خرید کنند. تا زمانی که وضعیت برجام و نرخ دلار مشخص نشود بازار مثل امروز نوسانی معامله می‌شود.

این کارشناس بازار‌های مالی اظهار می‌کند: در اسفندماه به طور سنتی خریدار قوی نداریم؛ بنابراین نباید انتظار رشد از بازار داشته باشیم.

وی با اشاره به معاملات سال آینده می‌گوید: سال ۱۴۰۱ با مشخص شدن نتیجه مذاکرات و تاثیر آن روی نرخ دلار می‌توان انتظار رشد بورس تا پایان تیرماه را داشت.

اشتیاقی در نهایت تاکید می‌کند: اغلب سهم‌های موجود در بازار در ارزنده هستند. در نتیجه شاخص تا پایان سال افت چندانی نخواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها