کد خبر: 645536
تاریخ انتشار :

​مجلسی: ایران آتش‌بس استراتژیک را نپذیرد، راه حل نهایی آمریکا پیش می‌آید

فریدون مجلسی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: اگر ایران آتش بس استراتژیک را نپذیرد نهایتا همان راه حل نهایی آمریکا پیش می آید که یک نوع دفاع متقابل ترکیبی در مقابل آن ها صورت بگیرد.

​مجلسی: ایران آتش‌بس استراتژیک را نپذیرد، راه حل نهایی آمریکا پیش می‌آید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، فریدون مجلسی، در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: «بنظر من مشکل اصلی قضیه این است که در ایران صحبت از مسائل سیاست خارجی جزو محرمات است. شاید تصور روسیه این است که پنج دقیقه مانده است تا بله را در این باب از ایران بگیرند وگرنه از آغاز مسئله دیگری وجود نداشت که ایران را به برجام و دیگر تعهدات برساند مگر در دیگر کشور‌ها چنین مشکلی وجود دارد؟ ایران درست است که رفت و آب اراک و فوردو و نظنز و ورامین و... را فعال کرد اما تمام اینها به این مفهوم تفسیر شد که ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد و دشمنش را از بین ببرد؛ بنابراین من نمی‌دانم باید به حرف اولیانوف خوشبین بود یا خیر به هر حال روس‌ها نزدیکترین افراد هستند. اگر ایران آتش بس استراتژیک را نپذیرد نهایتا همان راه حل نهایی آمریکا پیش می آید که یک نوع دفاع متقابل ترکیبی در مقابل آن ها صورت بگیرد».

او در ادامه درباره تصمیم سیاسی ایران برای ادامه مذاکرات افزود: «تصمیم سیاسی فقط همین مسئله است و بنظر من گرفته نشده است چون اگر گرفته شد عربستان به عنوان یک متحد اصلی آمریکا و اسراییل و روسیه مذاکرات خود را قطع نمی کرد.روابط ما با منطقه نیز بستگی به آن تصمیم سیاسی دارد».

مجلسی در پایان نسبت به احتمال دستیابی به توافق در روزهای آینده اشاره کرد: «من تصور نمی‌کنم به زودی به توافق برسیم. اتخاذ آن تصمیم سیاسی نیازمند نوعی شهامت و توانمندی بالاست که من آن را در نزدیک نمی بینم. برداشته‌شدن برخی از تحریم‌ها نیز مانند این است که کسی دست‌اش را بر روی دهان فردی بگذارد و زمانیکه یک انگشتش را برمی‌دارد به معنای این است که طرف مقابل مقداری احساس نفس‌کشیدن کند و به‌طور کلی این رفتارها نوعی اشتانتیون است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها