کد خبر: 646699
تاریخ انتشار :

انتقاد چین از آمریکا به خاطر شانه خالی کردن از مسئولیت در بحران اوکراین

وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد آمریکایی‌ها با اتهام‌زنی علیه چین از مسئولیت خود در بحران اوکراین شانه خالی می‌کنند. او در ادامه گفت: «آنچه از آن‌ها شاهد هستیم تمایل به تحریم روسیه مانند باقی جامعه جهانی، محکوم کردن کاری که روسیه در اوکراین انجام می‌دهد و تکرار ادعای تمایل به راه‌حل مسالمت‌آمیز در اوکراین است».

انتقاد چین از آمریکا به خاطر شانه خالی کردن از مسئولیت در بحران اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد آمریکایی‌ها با اتهام‌زنی علیه چین از مسئولیت خود در بحران اوکراین شانه خالی می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری درباره آمریکایی‌ها گفت: «این شیوه شانه خالی کردن از مسئولیت و شایعه‌پراکنی بسیار مزورانه و زننده است».

او در ادامه گفت: «آنچه از آن‌ها شاهد هستیم تمایل به تحریم روسیه مانند باقی جامعه جهانی، محکوم کردن کاری که روسیه در اوکراین انجام می‌دهد و تکرار ادعای تمایل به راه‌حل مسالمت‌آمیز در اوکراین است».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «اما آن‌ها هیچ کاری درخصوص ارائه پیشنهاد در این زمینه یا نشان دادن رغبت برای درگیر شدن در هرگونه راه‌حل دیپلماتیک در آنجا نشان نداده‌اند».

ونبین ضمن ابراز نگرانی جدی درباره تحولات اوکراین از همه طرف‌ها درخواست کرد خویشتن‌داری کرده و از ایمنی کامل نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» این کشور که دچار آتش‌سوزی شده اطمینان حاصل کنند.

او در این‌باره گفت: «در حال پایش وضعیت هستیم و از تمام طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌داری کرده و از افزایش تنش خودداری کنند و از ایمنی تأسیسات اتمی اطمینان حاصل کنند».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها