کد خبر: 647253
تاریخ انتشار :

آخرین وضعیت شهروندان ایرانی مقیم اوکراین + جزئیات

فارس/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی به تشریح آخرین وضعیت شهروندان و دانشجویان ایرانی که از اوکراین به رومانی سفر کرده بودند، پرداخت و از بازگشت گروهی از هم وطنان به کشور خبر داد.

آخرین وضعیت شهروندان ایرانی مقیم اوکراین + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سید حسین سادات میدانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی در گفتگو با فارس به تشریح آخرین وضعیت دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین که به رومانی سفر کرده‌اند، پرداخت.

وی در  این خصوص گفت: «حدود ۴۰۰ ایرانی که در اوکراین مقیم هستند را با مجموعه خدماتی که در بخارست ارائه شده و شامل اسکان، خوراک، راهنمایی‌های لازم و حمایت‌ها و خدمات کنسولی امکانپذیر بر اساس قوانین و مقررات میزبانی کردیم و خوشبختانه توانستیم گروهی از شهروندان مقیم اوکراین را چه از طریق زمینی یا هوایی به ایران اسلامی عزیز بازگردانیم».

سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی ادامه داد: «تلاش کردیم که حرمت و کرامت ایرانی حفظ شود و شهروندان ایران در کمال سلامت و امنیت به میهن عزیز ایران بازگردند».

میدانی در ارتباط با آن دسته از افرادی که هنوز تکلیفشان مشخص نشده، گفت: «این نکته ضروری است که ایرانی‌های مقیم اوکراین باید هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند و آن‌هایی که به رومانی آمده‌اند نیز باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کنند و توصیه می‌کنیم که به ایران بازگردند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها