کد خبر: 647978
تاریخ انتشار :

چرا سود سهام عدالت برای برخی کم واریز شد؟

سودی که به حساب مشمولین سهام عدالت واریز شد، برای عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر است.

چرا سود سهام عدالت برای برخی کم واریز شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس مصوبه ۱۳ بهمن ماه شورای عالی بورس واریز سود سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد و با پیگیری‌های که از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام شد در نهایت روز ۱۹ اسفند ماه جاری ۹۹ درصد سود‌ها دریافت و در کمترین زمان ممکن، فایل‌های واریز سود را برای بانک‌ها ارسال شد.

تمام شرکت‌های سرمایه پذیر در صدد بودند که با تامین مالی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدامات لازم را انجام دهند، اما متاسفانه دو شرکت به تعهدات خود عمل نکردند و سود را واریز نکردند

اگر فردی که سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت کرده، اما امسال آن را دریافت نکند قطعا به دلیل اشکال در شماره شبای آن فرد است که باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود اقدام و در سامانه سجام شماره شبای جدید را ثبت کند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد، همچنین برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت را دریافت کرده اند نیز سود سهام عدالت مبتنی بر شماره شبایی که اعلام کرده اند، واریز می‌شود.

برای کسانی که دارای سهام ۴۹۲ هزار تومانی هستند ۵۳۰ هزار تومان سود به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند. افرادی که دارای سهام عدالت ۴۵۰ هزار تومانی هستند ۴۸۰ هزار تومان سود به حساب آن‌ها واریز می‌شود. برخی از افراد ممکن است بخشی از اوراق خود را فروخته باشند یا پاره‌ای از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز نمی‌شود

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام قبلی دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که سجامی نشده‌اند، سود سهام دریافت نخواهند کرد. گروه دیگری که سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد، دارندگان شماره حساب‌های مسدود هستند که که نمی‌توان سود سهام را به حساب آن‌ها واریز کرد.

سومین دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت برای افراد مشمول، راکد بودن شماره حساب آن‌ها است. در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت ۶ ماه تراکنشی را ثبت نکند، شماره حساب راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام عدالت در این شماره حساب‌ها وجود ندارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها