کد خبر: 648707
تاریخ انتشار :

مکزیک ادعای آمریکا درباره وجود شبکه جاسوسی روسیه در خاکش را رد کرد

رئیس‌جمهور مکزیک به نگرانی‌های آمریکا در مورد حضور یک شبکه جاسوسی روسیه در کشورش پاسخ داد.

مکزیک ادعای آمریکا درباره وجود شبکه جاسوسی روسیه در خاکش را رد کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک بیان کرد، هیچ سند و مدرکی دال بر وقوع جاسوسی از سوی یک شبکه روس در مکزیک وجود ندارد.

این اظهارات آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک در واکنش به ادعاهای گلن وان هرک، ژنرال آمریکایی در جریان یک نشست استماع در سنای آمریکا  در خصوص این که روسیه بزرگترین پایگاه جاسوسی خود را در خاک مکزیک در اختیار دارد، مطرح شدند.

لوپز اوبرادور در یک کنفرانس مطبوعاتی روزانه به این اظهارات وان هرک پرداخت و گفت هر چند به نگرانی‌های این ژنرال احترام می گذارد، اما مکزیک یک کشور آزاد و مستقل است.

او تاکید کرد:‌ ما قصد نداریم چیزی را زیر سوال ببریم. ما به بیان آزادانه عقاید احترام می گذاریم. مکزیک یک کشور آزاد، مستقل و دارای حاکمیت است. مکزیک مستعمره هیچ کشور خارجی نیست. ما مستعمره روسیه، چین و یا آمریکا نیستیم.

لوپز اوبرادور ادامه داد، مکزیک از همه فعالیت‌های قانونی خارجی استقبال می‌کند. او اظهار داشت که هر گونه اقدام سوء دارای مجازات قانونی است و یادآور شد که سیاست خارجی مکزیک همیشه مبتنی بر عدم مداخله خواهد بود.

وی افزود: ما برای جاسوسی از کسی به مسکو نمی‌رویم، ما به پکن نمی‌رویم تا در مورد آنچه آنها در چین انجام می‌دهند جاسوسی کنیم، ما به واشنگتن یا لس آنجلس نمی‌رویم. ما درگیر آنها نمی‌شویم.

کن سالازار، سفیر آمریکا در مکزیک، پیشتر از بی طرفی مکزیک در قبال جنگ اوکراین و روسیه ابراز تاسف کرده و از دولت مکزیک خواسته بود موضعی واحد با آمریکا در قبال این جنگ اتخاذ کند.

نگرانیهای این دیپلمات آمریکایی پس از آن آشکار شدند که قانونگذاران مکزیکی به تاسیس گروه دوستی مکزیک و روسیه پرداختند در حالی که سالازار گفت مکزیک باید "همبستگی با اوکراین و مخالفت با روسیه" را نشان دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها