کد خبر: 649779
تاریخ انتشار :

سال استیضاح

فردا نوشت: هم‌اکنون حجت‌الله عبدالملکی و سیدرضا فاطمی‌امین بیش از سایرین در تیررس استیضاح و افتادن ازسوی نمایندگان قرار دارند و گمانه‌زنی‌هایی برای استیضاح برخی دیگر از وزرا مانند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد.

سال استیضاح
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با شروع سال جدید گمانه‌زنی‌ها درباره چالش‌ها و تغییرات دولت نیز شروع شده است. دلیلش احتمالا گذشت چند ماه ابتدایی کار و نزدیک شدن زمان مناسب برای ارزیابی‌های اولیه است. ضمن اینکه شرایط موجود کشور و مشکلات اقتصادی گسترده که زندگی مردم را سخت کرده، در عین حال وعده‌های انتخاباتی سطح انتظارات از دولت را بالا برده است. 

از طرف دیگر همسویی دولت و مجلس و سایر بخش‌ها و نهادهای قدرت افکار عمومی را نسبت به عملکرد هر کدام از دستگاه‌ها حساس‌تر کرده و اقدامات آنان را زیر ذره‌بین برده است. از این رو است که روابط دولت و مجلس بیش از هر وقت دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد.

طبیعتا انتظار جامعه از وکلای ملت سکوت و نظاره‌گر بودن اوضاع نیست. همچنان که از دولت توقع نمی‌رود، با مشاهده برخی ضعف‌ها در عملکرد کابینه و مدیران خود بدون هیچ تغییری به کار ادامه بدهد. در همین راستا است که شاهدیم این روزها زمزمه‌های بسیاری درباره تغییرات احتمالی کابینه و همچنین سوال و استیضاح‌های بیشتر از سوی مجلس شنیده می‌شود.

روزنامه «صبح نو» نیز در شماره امروز خود در همین ارتباط نوشته است. صبح نو نوشته: هنوز یک سال از آغازبه‌کار دولت سیزدهم نگذشته و حل همه مشکلات در این مدت کوتاه، انتظار دور از انصافی به نظر می‌رسد. بااین‌حال وجود نشانه‌های ناامیدکننده و ادامه روند ناکارآمدی در برخی وزارتخانه‌ها، نمایندگان مجلس را بر آن داشته تا برای دفاع از حقوق مردم از ابزارهای قانونی موجود ازجمله پرسش از وزرا و استیضاح استفاده کنند.

این روزنامه اصولگرا اضافه کرده که در میان اعضای کابینه دولت سیزدهم هم‌اکنون حجت‌الله عبدالملکی و سیدرضا فاطمی‌امین بیش از سایرین در تیررس استیضاح و افتادن ازسوی نمایندگان قرار دارند و گمانه‌زنی‌هایی برای استیضاح برخی دیگر از وزرا مانند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد.

این طور که به نظر می‌رسد، نمایندگان مجلس قصد دارند سال جدید را با نظارت بیشتر و دقیق‌تری بر دولت آغاز کنند و مصداق آن هم همین استیضاح‌ کردن‌ها است. از قدیم هم که گفته‌اند، سالی که نکوست از بهارش پیداست لذا امید است که این سال استیضاح به نتایج خوبی یعنی برسد. به عبارت دقیق‌تر امید است که بالابردن حساسیت‌های مجلس در امر نظارت با توجه ویژه دولت به حل مشکلات مردم توام شده و در راستای یک همراهی و همکاری مفید، ثمرات سودمندی برای مردم داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها