کد خبر: 651754
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

گرانی‌ها؛ صبر مردم و فرصت دولت

دولت سیزدهم به یک سالگی نزدیک می‌شود و هنوز خبری از تحقق وعده‌های انتخاباتی به خصوص در حوزه اقتصاد و معیشت نیست.

گرانی‌ها؛ صبر مردم و فرصت دولت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز - 9 ماه از عمر دولت گذشته و خبری از تحقق وعده‌های انتخاباتی که مهم‌ترین آن ساماندهی اوضاع اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم بود، نیست. اقدامات مثبت دولت در زمینه‌هایی مثل واکسیناسیون و مقابله با کرونا یا تلاش برای بهبود روابط با همسایگان را نادیده نمی‌گیریم اما واقعیت این است که نه گره از کلاف سردرگم برجام به عنوان مهم‌ترین پرونده باز کشور در سیاست خارجی باز شده و نه از تنگناهای زندگی مردم کاسته شده است.

در چنین شرایطی است که می‌بینیم، انتقادات از دولت روز به روز بیشتر شده و حتی سیاسیون در جناح همسو با دولت هم نمی‌توانند چشم بر اشکالات موجود ببندند. در این بین اما برخی هم بر موج انتقادات سوار شده و تخریب دولت را هدف قرار می‌دهند.

در یک نگاه میانه و در جهت نقد منصفانه اما لازم است ضعف‌ها دولت را همین ابتدای کار دید و تذکر داد تا فرصت کافی برای حل مشکلات باقی باشد. تغییر کابینه شاید راهکار موثری باشد، به خصوص که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که عدم کارآمدی از همین حالا در دولت مشاهده شده و ملموس است.

یکی از این کارشناسان مصطفی درایتی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «نامه نیوز» ضمن تاکید بر اینکه «همه مشکل از آنجایی ناشی می‌شود که آقای رییسی اشرافی به مسائل و مشکلات و اداره کشور ندارد» گفت: «همکاران ایشان هم در دولت همین وضعیت را دارند و این مهم‌ترین ضعف دولت است.»

وی افزود: «طبیعتا آقای رییسی هم مایل است که نزد مردم محبوب بماند اما این ندانم‌کاری‌هایی که به شکل مستمر اتفاق می‌افتاد و شاهد هستیم نشان می‌دهد که این دولتمردان نمی‌دانند این قبیل تصمیمات چه عوارض سنگینی خواهد داشت.»

درایتی گفت: «به طور معمول دولت‌ها در سال‌های اول و دوم تلاش دارند با اقدامات کوتاه‌مدت امیدی در جامعه ایجاد کنند تا فرصت داشته باشند که در بلندمدت برنامه‌های خود را اجرا کنند. در این دوره اما وضعیت کاملا عکس است. در این شرایط و اوضاع و احوال اقتصادی شاهدیم که می‌خواهند ارز ترجیحی را حذف کنند، فلان چیز را گران کنند و…! این تصمیم‌ها با توجه به فشاری که بر دوش مردم است و گرفتاری‌های عمده مردم، نشانه کارنابلدی است و سبب می‌شود به تدریج امید آن کسانی که به آقای رییسی رای دادند هم از بین برود.»

او در پاسخ به اینکه جامعه چقدر به دولت فرصت خواهد داد تا به وعده‌هایش عمل کند، گفت: «مردم به طور  معمول یک فرصتی را به همه دولت‌ها می‌دهند اما الان تقریبا یک سال از شروع به کار دولت گذشته و همه چیز بدتر از قبل است. بر این اساس آقای رییسی دیگر نمی‌تواند از جامعه انتظار داشته باشد که به او اعتماد کنند. تصمیمات دولت مستقیما بر زندگی مردم اثرگذار است و مردم هم مستقیما به آن واکنش نشان می‌دهند لذا میدان، میدانی نیست که فکر کنند می‌توان خیلی فرصت داشت. »

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها