کد خبر: 651840
تاریخ انتشار :

واکنش معنادار و تند قالیباف به گرانی‌های اخیر

رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز به افزایش قیمت برخی از کالاها در روزهای اخیر واکنش نشان داد

واکنش معنادار و تند قالیباف به گرانی‌های اخیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز در واکنش به افزایش قیمت برخی از کالاها در روزهای اخیر با بیان اینکه اگر قانون مجلس رعایت می‌شد، گرانی‌های اخیر اتفاق نمی افتاد، گفت: من به مردم عزیز حق می دهم که نسبت به آینده نگران شده باشند اما با توجه به پیگیری که دیروز در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی صورت دادیم و مقرر شد که قانون مجلس بطور کامل اجرایی شود، انشاءالله یک آرامش معیشتی برای مردم ایجاد خواهد شد.

مهمترین بخش اظهارات محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

* اگر قانون مجلس رعایت می‌شد، گرانی‌های اخیر اتفاق نمی افتاد

* دولت محترم در موضوع ماکارانی و آرد صنعتی بگونه ای عمل کرد باعث نگرانی مردم شد.

* در موضوع گرانی های اخیر گرانی ماکارانی هم بی توجهی به قانون مجلس باعث شد، چنین فضایی ایجاد شود و مردم را بشدت ناراحت کند.

* من به مردم عزیز حق می دهم که نسبت به آینده نگران شده باشند اما با توجه به پیگیری که دیروز در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی صورت دادیم و مقرر شد که قانون مجلس بطور کامل اجرایی شود، انشاءالله یک آرامش معیشتی برای مردم ایجاد خواهد شد.

* کالاهای ضروری معیشتی باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد.

* نباید دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم روز به روز توان مردم برای اداره عادی زندگی شان کمتر شود.

* طبیعی است درمان اصلی و ریشه ای حفظ قدرت خرید مردم تنها و تنها کنترل تورم است اما مساله اینجا است که این اصلاح ساختاری در عین حالی که درمان ریشه ای است، زمان بر است.

* مجلس معتقد است در کنار این نگاه ریشه ای باید برای کوتاه مدت، برنامه «حفظ قدرت خرید مردم برای کالای ضروری معیشتی» را اجرا کرد هدف گذاری در این طرح همانطور که مجلس در قانون بودجه 1401 تصویب کرده، ارائه کالاهای ضروری معیشتی به مردم به قیمت شهریور 1400با کالابرگ الکترونیکی است.

قالیباف توضیح داد: چگونه کالابرگ الکترونیک قدرت خرید مردم برای کالاهای ضروری معیشتی را حفظ میکند

* مجلس در قانون بودجه 1401 تصویب کرده است، ارائه کالاهای ضروری معیشتی به مردم به قیمت شهریور 1400باشد.

* در این مدل برای چند قلم کالای معیشتی اصلی مردم مثل مرغ و تخم مرغ و روغن و پنیر به اندازه مورد نیاز هر نفر در ماه مقدار مشخصی کالا در نظر گرفته می شود و مردم آن کالاها را تا اندازه ای که در نظر گرفته شده است به قیمت شهریور 1400 خرید می کنند. 

* بعنوان مثال برای مثلا اگر برای هر نفر 1.5 تا 2 کیلو مرغ در نظر گرفته شده باشد مردم می توانند بروند به همان مراکز خریدی که قبلا خرید می کردند با همان کارت بانکی هایی که دارند و مثلا برای یک خانواده 5 نفره 8 تا 10کیلو مرغ به قیمت کیلویی حدود 30 تا 35 هزار تومان خرید می کنند و مابه التفاوت قیمت تا 30هزار تومان با قیمت عادی بازار را دولت به حساب فروشنده می ریزد.

* البته اگر فرد بخواهد از 10کیلو بیشتر خرید کند، آن رقم بیشتر را به قیمت بازار پرداخت می کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها