کد خبر: 653423
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با علی‌محمد نمازی

باید اشتباهات گذشته جبران شود وگرنه دیر می‌شود

علی‌محمد نمازی گفت: من دلسوزانه عرض می‌کنم که به سرعت باید جبران شود و اعتماد مردم را بازگرداند.

باید اشتباهات گذشته جبران شود وگرنه دیر می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: همه اذعان دارند که مردم بی‌اعتماد شده‌اند و هر حادثه‌ای در بزنگاه‌های مختلف بر میزان این بی‌اعتمادی می‌افزاید؛ شاهد مثالش واکنش‌های عمومی به فروریختن ساختمان «متروپل» در آبادان است.

علی‌محمد نمازی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «برداشت همگانی و به ویژه دلسوزان این است که شرایط اصلا خوب نیست و وضیت کنونی علامت‌های بدی را متبادر می‌کند. مهم‌ترین پارامتر در حکمرانی، اعتماد متقابل دولت و ملت است و اگر این اعتماد به مرور کمتر و کمتر شود، کار برای حاکمیت سخت می‌شود. وضعیت بی‌اعتمادی کنونی حاصل یک ماه و دو ماه نیست و یک امر تدریجی بوده است و باید برای ریشه‌شناسی آن عملکرد مسئولان در دوره‌های مختلف بررسی شود. مردم احساس می‌کنند حرف و عمل مسئولان تطابق ندارد؛ می‌بینند که قول‌وقرارها شباهتی به آنچه که در جریان است، ندارد. در چنن وضعیتی، گویی که آتشی زیر خاکستر به وجود می‌آید که برای مثال در حادثه دلخراش فروریختن ساختمان متروپل در آبادان، خاکسترها کنار می‌رود و آتش‌ها بیرون می‌آید».

او ادامه داد: «مجموعه مسئولان باید تصمیم مهمی بگیرند. باید بپذیرند که عملکردها درست نبوده و برنامه‌ها جواب نداده است و مردم ناراضی‌اند. سیستم باید در صدد جبران برآید و اگر ناکارآمدی‌ها و بدعهدی‌ها جبران نشود، دیگر دیر می‌شود و شاید روزهای پرحادثه‌ای را در پیش داشته باشیم. من دلسوزانه عرض می‌کنم که به سرعت باید جبران شود و اعتماد مردم را بازگرداند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آنچه بعد از دفاع مقدس تا امروز همواره برای مردم مهم بوده، سروسامان‌دادن به اوضاع اقتصادی بوده است. مردم همیشه خواسته‌اند که حداقل یک زندگی متوسط داشته باشند. مردم خواهان اشتغال‌اند، جوانان می‌خواهند ازدواج کنند و انتظارات به‌حق اینچنینی اما هیچ یک از اینها محقق نشده است. همه مسئولان باید بپذیرند که مسیرها اشتباه بوده است و باید جبران شود».

نمازی در پایان گفت: «خوش‌بیانه اگر بخواهیم ببینیم باید بگوییم که مجموعه مسئولان آنقدر فاصله با مردم دارند که اصلا مطالبات آنها را درک نمی‌کنند. حالت بدبینانه هم آن است که عده‌ای قصد دارند تا فاصله‌ها را میان حاکمیت و مردم عمیق‌تر و گسترده‌تر کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها