کد خبر: 654181
تاریخ انتشار :

باهنر: پرونده FATF در این وضعیت اقتصادی بی تاثیر نیست

منیبان نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: پرونده FATF در به وجود آمدن شرایط فعلی اقتصادی، بی‌تأثیر نیست اما به این ترتیب نیست که همه چیز را به آن قفل کنیم. البته در حال حاضر در جریان FATF منتظر نظر نهایی دولت هستیم که دولت اعلام کند چقدر FATF برایش مهم است و چقدر می‌تواند آن را مدیریت کند.

باهنر: پرونده FATF در این وضعیت اقتصادی بی تاثیر نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به اینکه بسیاری بر این باور هستند که دولت باید جراحی اقتصادی را از حوزه دیگری آغاز می‌کرد و در مراحل دیگر سراغ کالاهای اساسی می‌رفت، گفت: یارانه‌ها عموماً به کالاهای معیشتی تعلق می‌گیرد، یارانه به مبل، آجر، سیمان و غیره تعلق نمی‌گیرد، لذا یارانه‌ها به کالاهایی نظیر روغن، گندم یا مواد لبنی اختصاص داده می‌شود.

این چهره اصولگرا افزود: در مجموع یارانه به کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد، البته انرژی و مواردی از این قبیل را مردم در رده کالاهای اساسی قلمداد نمی‌کنند اما بیشترین یارانه به بخش انرژی تعلق می‌گیرد. البته اینکه می‌گویم دولت، مقصود این نیست که از جیب خودش می‌دهد بلکه یارانه متعلق به جیب مردم است. بنابراین وقتی گفته می‌شود می‌توانیم سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی کنیم به این معنی است که پول مردم را بی‌خودی مصرف نکنیم، اگر هم مصرف می‌کنیم، درست مصرف کنیم.

 

باهنر در رابطه با اینکه پیش از این گفته می‌شد ارز ترجیحی به واردات کالاهای غیرضروری اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: واقعیت امر این است که یارانه‌ها عموماً با کالاهای اساسی قفل است البته برخی شایعه می‌کنند که به عنوان مثال در دوره گذشته با دلار ۴۲۰۰ تومانی خوراک سگ وارد شده یا قسمتی از بیل وارد شده یا چیزهای دیگر، که اینها خیلی عددی نیست. البته یک سِنت ارز ترجیحی هم نباید به سمت واردات این قبیل کالاها برود، بنده نمی‌خواهم آن را توجیه کنم اما در دولت قبل ارز ۴۲۰۰ تومانی عمدتاً صرف کالاهای اساسی شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اینکه برخی از کارشناسان معتقدند که شرایط فعلی اقتصادی ناشی از بسته شدن پرونده FATF در مجمع و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه است، اظهار کرد: خیر به این ترتیب نیست، البته پرونده FATF در به وجود آمدن شرایط فعلی اقتصادی، بی‌تأثیر نیست اما به این ترتیب نیست که همه چیز را به آن قفل کنیم. البته در حال حاضر در جریان FATF منتظر نظر نهایی دولت هستیم که دولت اعلام کند، چقدر FATF برایش مهم است و چقدر می‌تواند آن را مدیریت کند.

باهنر در پاسخ به اینکه بنابراین امکان باز شدن پرونده FATF در مجمع تشخیص مصبحت نظام نظام وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: بله این امکان وجود دارد که پرونده FATF باز شود اما فعلاً مسکوت است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اینکه سوپرانقلابی‌ شامل چه کسانی می‌شود؟ چرا که برخی بر این نظر هستند که سوپرانقلابی، از جریان اصولگرا برخاسته است، خاطرنشان کرد: در سوپر انقلابی بحث اصولگرا و اصلاح‌طلب مطرح نیست. برخی‌ شعارهای بسیار تندی را به نفع مردم می‌دهند بعد می‌بینیم تهش چیزی در نمی‌آید یا مثلاً شعارهای بسیار تندی به نفع یک قشر خاص می‌دهند. به قول حضرت آقا این افراد خیلی هم سوپر انقلابی هستند اما وسط راه خسته می‌شوند یا متوجه می‌شوند که اشتباه کرده‌اند. مسئله این است که ما در مواضع خود همواره باید تعادل و تعدیل داشته باشیم، نباید همه چیز را صفر و صدی و سیاه و سفید در نظر بگیریم، کسی که خیلی زود تب کند، تب‌اش هم خیلی زود فرو می‌ریزد.

باهنر در پاسخ به اینکه این چهره‌های سوپر انقلابی در دولت هم حضور دارند؟ یادآور شد: نمی‌دانم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها