کد خبر: 660758
تاریخ انتشار :

ترامپ برای نجات به هر دری می زند!

پاس گل نهادهای امنیتی آمریکا به بایدن

ترامپ هنوز اخبار خوبی از شرایط داخلی آمریکا ( در ارتباط با موقعیت خود در قدرت) نمی شنود! اخیرا یک قاضی آمریکایی رای داده است که نسخه‌ای سانسور شده از مدارک مربوط به بازرسی اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا علنی شود.این مدارک همان اسنادی را شامل می‌شود که اساس توجیه قانونی بازرسی مارآلاگو، اقامتگاه ترامپ بوده است.

پاس گل نهادهای امنیتی آمریکا  به بایدن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علنی شدن این شهادت‌نامه که شامل شواهد دادستان‌ها برای بازرسی می‌شود، می‌تواند جزئیات تازه‌ای را درباره این پرونده روشن کند.وزارت دادگستری آمریکا با علنی شدن کامل و بدون سانسور این مدارک، در حالی که تحقیقات هنوز جریان دارد، مخالفت کرده است.بازرسی از مارآلاگو، از سوی پلیس فدرال آمریکا بخشی از تحقیق بزرگتر درباره احتمال نقض قوانین از سوی دولت سابق است. ترامپ هرگونه کار خلاف قانونی را منکر شده و تاکید دارد که مدارک محرمانه‌ای را که بازرسان در خانه او یافته‌اند پیشتر خودش از طبقه‌بندی خارج کرده بود.

روز پنجشنبه قاضی بروس رینهارت، رای داد که نسخه‌ای سانسور شده از مدارک مربوط به بازرسی اقامتگاه دونالد ترامپ علنی شود.این قاضی گفت که دادستان‌ها توانسته‌اند با استدلال‌هایشان او را به حذف بخش‌هایی از این مدارک متقاعده کرده‌اند که نام شاهدان، ماموران فدرال و افراد متهم نشده در پرونده را علنی می‌کند.حکم این قاضی پس از آن صادر شد که وزارت دادگستری آمریکا تایید کرد که نسخه‌ای از این شهادت‌نامه را با «حذف‌های پیشنهادی خود» برای قاضی فرستاده است.حکم بازرسی از مارآلاگو روز ۱۲ اوت منتشر شد و نشان داد که ۱۲ مجموعه سند محرمانه از اقامتگاه ترامپ توقیف شده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، چندین شبکه خبری با اشاره به منافع عمومی و بی‌سابقه بودن بازرسی خانه یک رئیس جمهوری سابق آمریکا، خواستار علنی شدن این شهادت‌نامه شده‌اند.اما وزارت دادگستری این کشور تا پیش از این با اینکار مخالف بود و می‌گفت تحقیقات جاری این وزارت‌خانه با علنی شدن این شهادت‌نامه «ضربه‌ای غیرقابل جبران» خواهد خورد. این وزارتخانه گفته بود حذف این اطلاعات حساس محتوای این مدرک را «بی‌معنی» خواهد کرد.

براساس حکم بازرسی مارآلاگو، ماموران اف‌بی‌آی می‌خواستند متوجه شوند که آیا ترامپ با انتقال اسناد محرمانه از کاخ سفید به منزلش، جرمی مرتکب شده است یا نه.روسای جمهوری آمریکا موظفند که تمام اسناد و ای‌میل‌های خود را با پایان دوره ریاست جمهوری‌شان به آرشیو ملی کشور بدهند.در سال 2016 میلادی، رئیس پلیس اف بی آی نقش بسیار مهمی در پیروزی دونالد ترامپ و جمهوریخواهان و شکست دموکراتها در انتخابات ایفا کرد. جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی درست در فاصله 24 ساعت مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ، پرونده ایمیلهای محرمانه کلینتون را بار دیگر به جریان انداخت تا رای دموکراتها در ایالاتی تعیین کننده مانند ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان کاهش پیدا کند. اما او پس از چند روز ( وقتی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 قطعیت یافت)  گفت کلینتون مرتکب تخلفی نشده است. در آن زمان  کلینتون نامزد حزب دمکرات در انتخابات کومی را به خاطر شکست انتخاباتی اش مقابل دونالد ترامپ مقصر دانست.آن تحقیقات به استفاده خانم کلینتون به عنوان وزیر خارجه در دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از یک ای میل و سرور شخصی برای انجام وظایف دولتی مربوط می شد. کومی در جریان مبارزات انتخاباتی دو بار، ابتدا در ماه ژوئیه و بعد در ماه اکتبر، از تحقیقات اف بی آی درباره خانم کلینتون خبر داد. 

هنوز برای افکار عمومی آمریکا مشخص نیست که دقیقا چه اسنادی از سوی ماموران پلیس فدرال از اقامتگاه ترامپ خارج شده است! از سوی دیگر، در قبال اسناد به دست آمده و ارزش آنها ، تحلیل محتوایی صورت نگرفته است. ماموران اف بی آی، حدود سه هزار سند را از اقامتگاه ترامپ و خصوصا گاوصندوق مخصوص وی در فلوریدا خارج کرده اند. برخی تحلیلگران می گویند که این به معنای مقدمه سازی آشکار برای پایان ترامپ در معادلات سیاسی آمریکاست. اخیرا دادگاهی در آمریکا قسم نامه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، مبنی بر در اختیار نداشتن اسناد درخواستی دادستان کل نیویورک را رد و وی را همچنان به ادامه پرداخت روزانه 10 هزار دلار محکوم کرد.در هر حال، ترامپ اکنون به غیر از اتهام نگهداری اسناد محرمانه و فوق سری در اقامتگاه خود در فلوریدا، متهم به دروغگویی وپنهانکاری در این خصوص می باشد. به نظر می رسد زمان زیادی تا پایان ترامپ باقی نمانده است....

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها