کد خبر: 660770
تاریخ انتشار :

دری نجف‌آبادی : دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟

خطیب جمعه اراک گفت: پالایشگاه شازند سال گذشته ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سود داشته است اما به دنبال واگذاری آن بودند که جلوی این کار گرفته شد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به مسئله اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: متاسفانه با سومدیریت‌ها، شاهد روند غلط خصوصی سازی در کشور بودیم که در این راستا اصل ۴۴به درستی اجرا نشد، که مراکز و کارخانجات تولیدی و صنعتی و تجاری همچون شرکت فولاد مبارکه با پول بیت المال ساخته شده و یک صنعت واجب برای کشور است و باید درست مدیریت شود.

وی افزود: صنایعی مانند هپکو، آذرآب، پتروشیمی و پالایشگاه متعلق به افراد و اشخاص نیست که هر طور بخواهند برای آنها تصمیم بگیرند، بنابراین باید جلوی فساد را بگیریم، دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟ چرا می‌گذارند کار به جاهایی مثل مسئله فولاد مبارکه برسد؟ از دولت انتظار داریم که از واگذاری‌ها درس بگیرد، پالایشگاه شازند سال گذشته ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سود داشته است اما به دنبال واگذاری آن بودند که جلوی این کار گرفته شد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: باید خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود و دولت عدالت خواه و ضد فساد باید با همت و تدبیر در مقابل فساد ساختاری و غیرساختاری ایستادگی کند چراکه همه ما در یک کشتی نشسته ایم و دشمنانی داریم که مثل گرگ هستند و باید هوشیارانه عمل کنیم، ممکن است در داخل دردی داشته باشیم اما باید خودمان آن را علاج کنیم.

وی افزود: اقتصاد مولد و دانش بنیان موضوع مهم و اساسی در کشور است زیرا همانطور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی تاکید فرموده‌اند توسعه دانش بنیان کلید نجات کشور به شمار می‌رود و سال‌ها مسئله اقتصاد مقاومتی از تاکیدات و توصیه‌های مهم معظم له است.

امام جمعه اراک با اشاره به مسئله آلودگی هوای کلانشهر اراک گفت: آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور به ویژه کلانشهر اراک معضلی بسیار جدی است که همه باید به آن توجهی جدی داشته باشند که در این راستا نوسازی در بخش خودروهای فرسوده، استفاده کمتر از مازوت و دور ساختن صنایع آلاینده از محدوده شهری از راهبرهای مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دری نجف‌آبادی افزود: بخش راه‌ها و محورهای مواصلاتی یکی از موضوعات اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه استان مرکزی کریدور و شاهراه ارتباطی در کشور به شمار می‌رود و نقش حادثه خیز و گره های ترافیکی باید مرتفع شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: در این هفته ارزیابی هایی برای عملکرد یکساله دولت و دولتمردان صورت می گیرد که اقدام بسیار خوبی است و نشان می دهد در صحنه عمل چقدر موفق بوده ایم یا نقاط قوت و ضعف کجاست تا برای گام های بعدی آماده شویم.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: زحمات یکساله دولت قابل تقدیر است و باید اقدامات یکسال اخیر را برای برنامه ریزی ۳ سال پیش رو ارزیابی کنند، در هفته اخیر "سردار مفخمی شهرستانی"فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی تکریم و در تهران برای ادامه خدمت خود مشغول شدند که جادارد از زحمات فرمانده سابق انتظامی استان تقدیر کنیم چراکه مردم استان قدرشناس خدمتگزاران هستند و قطعا همراهی خوب با برنامه و اقدامات فرمانده جدید انتظامی خواهند داشت و امیدواریم امنیت ارتقای بیشتری داشته باشند، دزد کاهش یابد و درخصوص برخورد با نفوذی ها و ساماندهی فضای مجازی و سایبری پیشرو باشند، قطعا مسئولان استان همراه نیروی انتظامی خواهند بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها