کد خبر: 660632
تاریخ انتشار :

ماجرای ۹۱ هزار میلیارد تومان پول ناقابل! | وضعیت فولاد به کجا رسید؟

آخرین خبر/ ماجرای ۹۱ هزار میلیارد تومان پول ناقابل! که چند روزی است فضای رسانه ای کشور را تحت الشعاع قرار داده، واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. عده ای با بیانیه‌های مختلف خود و خانواده را از این ماجرا مبرا دانستند و سران قوا به دستور و توضیح درخصوص ماجرا پرداختند.

ماجرای ۹۱ هزار میلیارد تومان پول ناقابل! | وضعیت فولاد به کجا رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همه چیز از قرائت گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه اصفهان در نشست علنی 25 مرداد شروع شد که درآن ۹۰ عنوان تخلف، انحراف و تحمیل خسارت و توزیع رانت بالغ بر ۹۱ هزار میلیارد تومان و همچنین ضعف های ساختاری و نواقص قانونی مورد شناسایی قرار گرفت و نمایندگان با 168 رأی موافق، 13رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر، با ارجاع این گزارش به قوه قضائیه موافقت کردند.

گزارش کامل تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه؛  کشف ۹۰ عنوان تخلف از پولشویی تا رانت ۹۱ هزار میلیاردیگزارش کامل تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه؛ کشف ۹۰ عنوان تخلف از پولشویی تا رانت ۹۱ هزار میلیاردی

پس از انتشار گزارش مجلس، واکنش‌های متعدد بهمراه جزئیاتی از این تحقیق و توفحص در رسانه‌ها منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

در پی طرح نام اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی، رئیس دفتر وقت معاون اول سابق توضیحاتی ارائه کرد و نوشت: در خصوص موضوع توصیه انتصاب یکی از مدیران شرکت مذکور؛ نه تنها فرد یاد شده هیچ نسبتی با ایشان ندارند بلکه توصیه‌ای نیز برای بکارگیری نامبرده صورت نگرفته است.

واکنش دفتر جهانگیری درباره توصیه برای انتصاب فردی در فولاد مبارکه

عباس آخوندی وزیر اسبق راه وشهرسازی هم در نامه‌ای به رئیس هیات رسیدگی به رفتار نمایندگان مجلس به این ادعاها پاسخ داد.

پاسخ تند عباس آخوندی به اتهامات علیه او در پرونده فساد فولاد مبارکه

محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی هم به اتهامات علیه همسرش در فساد فولاد مبارکه واکنش شنان داد و نوشت: بازنمایی قرارداد قانونی که برای همکاری پژوهشی و تحقیقاتی بین یک واحد صنعتی و یک واحد دانشگاهی منعقد شده، به عنوان یک سند تخلف مالی مصداق بارز تهمت، افترا و نشر اکاذیب به منظور فریب افکار عمومی است.

پاسخ واعظی به اتهامات علیه همسرش در فساد فولاد مبارکه

صداوسیما هم از قافله عقب نماند و ضمن رد اتهامات وارد شده به صداوسیما جزئیات قراردادهای قانونی یک دهه اخیر با شرکت فولاد مبارکه اصفهان را منتشر کرد.

اطلاعیه صدا و سیما درباره‌ پرونده تخلفات فولاد مبارکه

واکنش سران قوا

در همین رابطه سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با اشاره به انتشار گزارش نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه دستور داد تا تمام کسانی که تخلف آن‌ها در فولاد مبارکه محرز شده از کار برکنار شوند و به تخلفات آن‌ها برابر ضوابط و مقررات در مراجع صالح رسیدگی شود.

دستور رئیسی برای برکناری متخلفان فولاد مبارکه

غلامحسین محسین اژه ای، رئیس قوه قضاییه نیز درباره گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس از تخلفات فولاد مبارکه گفت: این گزارش هنوز به قوه قضاییه واصل نشده اما به محض وصول، ضمن تشکیل شعبه‌ای ویژه، با دقت و سرعت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

دستور قاضی‌القضات درخصوص گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس نیز با اشاره به گزارش تفحص از فولاد مبارکه اصفهان گفت که مجلس لیستی ازاین تفحص علنی نکرده و با اعلام مصادیق قبل از رسیدگی قضایی مخالف است.

واکنش رئیس مجلس به حواشی گزارش تحقیق و تفحص از فولاد

واکنش روابط عمومی مجلس و رئیس هیات تحقیق و تفحص به حواشی

حواشی پیش آمده درخصوص گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه، واکنش روابط عمومی مجلس و رئیس هیات تحقیق و تفحص را نیز در پی داشت 

روابط عمومی مجلس در اطلاعیه ای درباره گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه اعلام کرد: آن‌چه در فضای رسانه‌ای منتشر شده است نسخه ای از گزارش تحقیق و تفحص است که باید بعد از بررسی نهایی و اصلاح لازم به قوه قضائیه ارجاع شود و برای انتشار عمومی نبوده است. این نسخه گزارش حتی برای نمایندگان مجلس نیز بارگذاری نشده است و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی چگونگی انتشار رسانه‌ای آن هستند.

اطلاعیه مجلس درباره تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه

حسین میرزایی، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح جزئیات پرداخت و در گفتگویی نیز گفت که متن قرائت شده در صحن علنی مجلس در مورد فولاد مبارکه صد در صد مورد تایید است و نقل مطالبی از  طرف من که این متن مورد تایید نیست کذب محض است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه: متن اصلی گزارش تحقیق از فولاد کاملا مورد تایید استرئیس کمیته تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه: متن اصلی گزارش تحقیق از فولاد کاملا مورد تایید است1401/06/02 - 10:33

درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه و نماینده ویژه رییس جمهور نیز به حواشی واکنش نشان داد و با بیان اینکه موضوع فساد در فولاد مبارکه مربوط به دولت قبل است، گفت که آیت الله رئیسی از زمان ریاست قوه قضائیه پیگیر این تخلف بود.

درویشیان: دولت به دنبال ایجاد شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی است

پس از گذشت چند روز از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در مجلس و حواشی به وجود آمده باید منتظر ماند و دید که سرنوشت ماجرا به کجا ختم می‌شود؟ 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها