کد خبر: 661140
تاریخ انتشار :

ماکت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

چه کسی بازی را در پنسیلوانیا می برد؟

چه کسی بازی را در پنسیلوانیا می برد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پنسیلوانیا یکی از ایالات موثر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود. این ایالت از یک سو به تنهایی دارای 20 رای الکترال است و ترامپ توانست در سال 2016 در آن پیروز شود. فراتر از آن، بایدن نیز در سال 2020 توانست با پیروزی در پنسیلوانیا به کاخ سفید راه پیدا کند. بنابراین، بسیاری از تحلیلگران آمریکایی پیروزی در پنسیلوانیا را یکی از اصلی ترین پیش شرطهای پیروزی یا شکست دموکراتها و جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می دانند. 

از اکنون، رقابت میان دموکراتها و جمهوریخواهان بر سر ایالت پنسیلوانیا و اقناع افکار عمومی در این ایالت آغاز شده است. در این میان نکته دیگری وجود دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت : اینکه فضای حمایتی پنسیلوانیا از یکی از نامزدهای دموکرات یا جمهوریخواه به دو ایالت میشیگان و ویسکانسین نیز سرایت می کند. این اتفاق در سالهای 2016 و 2020 میلادی نیز رخ داد جایی که ترامپ در هر سه ایالت ( در سال 2016) پیروز شد و البته در سال 2020 نیز در هر سه ایالت شکست خورد! 

قرار است جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه ویلکس‌بارپنسیلوانیا سفر کند  تا درباره خشونت‌های مسلحانه صحبت کند.سپس، روز شنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالت متحده، به همان شهر کوچک می‌رود تا برای حمایت از مهمت اوز، نامزد حزب جمهوری‌خواه مجلس سنا از پنسیلوانیا، و دوگ ماستریانو، نامزد فرمانداری، در موهگان سان ارینا تجمعی برگزار کند.در ظاهر، دیدن دو رئیس‌جمهوری در دیدار از شهری که کمتر از ۴۱ هزار سکنه دارد و دو ساعت با فیلادلفیا فاصله دارد، تعجب‌برانگیز است.اما در حالی که این سفرها ظاهرا برای تبلیغ دستور کار بایدن است و ترامپ تلاش می‌کند نظر رای‌دهندگان را به نامزدهای مورد حمایتش جلب کند، هر دو نفر به سال ۲۰۲۴ چشم دوخته‌اند. ترامپ بی‌تردید خواهان رقابت مجدد با بایدن است‌ــ و مکان‌هایی مانند ویلکس‌بار برای هر دو نامزد حیاتی خواهد بود.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، ویلکس‌بار درست در لوزرن کانتی) قرار دارد و از اسکرنتو چندان دور نیست، جایی که بایدن متولد شده و بخشی از دوران کودکی‌اش را گذرانده بود.تا دهه‌ها، این منطقه کاملا آبی بود و دموکرات‌های ثبت‌شده حدود ۱۰ هزار نفر از جمهوری‌خواهان ثبت‌شده در این شهرستان بیشتر بودند.در سال ۲۰۰۰، ال گور (Al Gore) با ۵۲ درصد آرا در مقابل ۴۳.۸ درصد آرای جورج دبلیو بوش در این منطقه  پیروز شد. این منطقه در سال ۲۰۰۴ با حدود ۳.۴ امتیاز به جان کری رای داد. وقتی باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ جو بایدن را به‌عنوان معاونش معرفی کرد، این تعداد با ۸.۴ امتیاز از جان مک کین پیشی گرفت. اما این تفاوت زمانی فشرده‌تر شد که آن‌ها برای انتخاب مجدد در برابر میت رامنی شرکت کردند، او ثابت کرد که نامزد قدرتمندی در میان نامزدهای مستقل و حومه شهر است و آن‌ها فقط با ۴.۸ امتیاز پیروز شدند.

اما اوضاع در سال ۲۰۱۶ تغییر کرد، و دونالد ترامپ اولین جمهوری‌خواهی بود که رای پنسیلوانیا را به دست آورد پس از جورج اچ دبلیو بوش در سال ۱۹۸۸، که آخرین باری بود که یک جمهوری‌خواه رای لوزرن کانتی را کسب می‌کرد. ترامپ این کار را تا حد زیادی به پشتوانه شهرستان‌های صنعتی مانند لوزرن انجام داد، که هیلاری کلینتون را با اختلاف زیاد ۱۹.۴ امتیاز شکست داد. سناتور جمهوری‌خواه پت تتومی نیز آن زامان با ۷.۶۵ درصد آرا، کیتی مک گینتی نامزد دموکرات‌ها را شکست داد.یک دلیل احتمالی افزایش رای ترامپ در منطقه و این که چرا به‌شدت به جناح راست سوق پیدا کرد، ممکن است پیام پوپولیستی اقتصادی او باشد. مطالعه‌ای پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نشان داد مشاغل تولیدی کارخانه‌ای در آن‌جا از بین رفته است. امروزه، آمازون بزرگ‌ترین کارفرمای این شهرستان است و پس از آن، دولت فدرال قرار دارد.

اکنون، دموکراتها و جمهوریخواهان طناب کشی آشکار خود را بر سر مناطق کوچک و بزرگ ایالت پنسیلوانیا آغاز کرده اند.با این حال انتخابات میاندوره ای کنگره در آبان ماه امسال مشخص خواهد کرد که تمایل ساکنان این ایالت و خصوصا مناطق تعیین کننده آن به سوی کدام حزب گرایش پیدا کرده است. اگرچه ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 خبری از بایدن و ترامپ نباشد، اما اصل جدال دموکراتها و جمهوریخواهان و نامزدهای نهایی آنها در ایالات مهمی مانند پنسیلوانیا به قوت خود باقیست. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها