کد خبر: 662588
تاریخ انتشار :

رئیس جمهور الجزایر: ما نسبت به بازی کردن برخی طرف‌ها با بحران‌های منطقه‌ای ساکت نمی‌مانیم

رئیس جمهور الجزایر تأکید کرد که هیچ راهکاری برای بحران لیبی جز انتخابات وجود ندارد.

رئیس جمهور الجزایر: ما نسبت به بازی کردن برخی طرف‌ها با بحران‌های منطقه‌ای ساکت نمی‌مانیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از العربی الجدید، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در نشست سالانه با استانداران این کشور گفت: ما درباره بازی کردن برخی طرف‌ها درخصوص بحران‌های منطقه‌ای ساکت نمی‌نشینیم. برخی هستند که دولت جدیدی را می‌سازند. ما با مشروعیتی که از طریق انتخابات به دست می‌آید موافق هستیم. ما به مشروعیت بین المللی اکتفا می‌کنیم به جای اینکه صبح یک دولت را تشکیل دهیم و شب دولت دیگری را.

اشاره وی به اقدام یکجانبه قاهره درباره تشکیل دولت فتحی باشاغا، نخست وزیر تعیین شده از سوی پارلمان طبرق در لیبی است.

تبون از وضعیت کنونی لیبی ابراز تأسف کرد و گفت: قلب ما به درد می آید وقتی کشوری را با چنین امکاناتی می‌بینیم که تولید نفت و گاز آن دو یا سه برابر تولید نفت الجزایر است. من نمی‌خواهم بیشتر صحبت کنم تا نگویند که ما در امور داخلی دیگر کشورها مداخله می‌کنیم. ما با لیبیایی‌ها درباره لزوم برگزاری انتخابات موافق هستیم. آنچه برای ما مهم است حفظ مردم لیبی و تمامیت ارضی آن کشور و ممانعت از سوءاستفاده از منابع آن است.

وی همچنین به نزاع میان مراکش و جبهه پولیساریو بر سر صحرای غربی پرداخت و گفت: درباره صحرای غربی باید بگویم که ما در قرن ۱۹ نیستیم که مناطق تقسیم می‌شد. این پرونده در سازمان ملل به عنوان یک پرونده حل و فصل استعمار است. تصمیم اخیر اتحادیه اروپا لزوم بازگشت به قطعنامه‌های شورای امنیت را ثابت می‌کند. ما هیچ طمعی به صحرا یا دیگر مناطق نداریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها