کد خبر: 664160
تاریخ انتشار :

امیرعبداللهیان: ۱۵ مقام غربی به لیست سیاه تروریستی و تحریمی ایران اضافه می‌شوند

ایسنا/ وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد امروز تا ساعاتی دیگر حداقل ۴ نهاد و ۱۵ مقام غربی به لیست سیاه تروریستی و تحریمی ایران اضافه می‌شوند.

امیرعبداللهیان: ۱۵ مقام غربی به لیست سیاه تروریستی و تحریمی ایران اضافه می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین امیرعبداللهیان  در حاشیه بازدید از خانه بیماران پروانه‌ای اظهار کرد: تا ساعاتی دیگر حداقل ۴ نهاد و ۱۵ مقام غربی که در موضوع تحریم‌ها و تشویق خشونت و افراطی‌گری در وقایع اخیر ایران نقش داشته‌اند به لیست سیاه تروریستی و تحریمی ایران اضافه خواهند شد و به زودی جزئیات این موضوع از سوی وزارت خارجه اعلام خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه از تمام ظرفیت دیپلماتیک‌مان برای حل مشکلات بیماران پروانه‌ای و کمک به کم کردن آلام آنها و بهبود وضعیت آنها استفاده خواهیم کرد، افزود: در بین این عزیزان علی رغم وضعیت سختی که با آن روبرو هستند، افراد تحصیلکرده و هنرمند وجود دارد. بیمارانی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند و این موضوع برای بنده جالب بود.

واکنش به اظهارات توهین آمیز بورل

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای بورل اعلام کرده که اروپا باغ است و دیگر نقاط جهان جنگل است، گفت: آنچه که امروز از سوی اروپا و آمریکا به عنوان موضوع حقوق بشر یاد می‌شود ابزاری بیش برای پیشبرد خواسته‌ها و اهداف آنها نیست و آنها در ارتباط با این موضوعات برخوردها و استانداردهای دوگانه‌ای دارند.

تحریم‌های یکجانبه ابزاری برای نقض سیستماتیک حقوق بشر است

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ه در جریان بازدید از بیماران پروانه‌ای در سخنانی اظهار کرد: در این دیدار از نزدیک در جریان مشکلات و غم و رنجی که بیماران پروانه‌ای می‌کشند، قرار گرفتیم.

وی با اشاره به عملکرد خانه بیماران پروانه‌ای تصریح کرد: بیمارانی که از این مشکل رنج می‌برند همه فرزندان ما هستند. همانطور که اشاره شد بیش از 1000 بیمار پروانه‌ای در کشور ما شناخته شدند و شرکت سوئدی از در اختیار قرار دادن پانسمان مربوطه برای درمان این بیماران اجتناب می‌کند. این در حالیست که بارها وزرای خارجه و مقامات عالی رتبه آمریکایی و برخی از مقامات کشورهای اروپایی از جمله سوئد ادعا کرده اند که دارو و مواد غذایی شامل تحریم نیست.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه متاسفانه امروز تحریم‌های یکجانبه به ابزاری برای نقض سیستماتیک حقوق بشر تبدیل شده است، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحولات روزهای اخیر کشور اشاره کرد و گفت: برخی از کشورهای غربی این روزها با تحریک و مداخلات آشکار به دنبال اغتشاش و آشوب و ترور در کشور هستند و اشک تمساح برای فوت یک دختر ایرانی می‌ریزند، فوت این دختر همه ما را متاثر کرد ولی آنها به دنبال این هستند که از احساسات مردم ایران حداکثر سواستفاده را برای ایجاد آشوب، بلوا، ناامنی و حتی تجزیه ایران بکنند.

امیر عبدالهیان گفت: در همین جا اعلام می‌کنم که تا ساعاتی دیگر در وزارت خارجه اسامی تعدادی از نهادها، موسسات و اشخاص و مقامات خارجی که در تحریم‌ها علیه ملت ایران نقش داشتند و با این تحریم‌ها اقدام به ترور انسانی بیماران خاص از جمله بیماران پروانه‌ای کردند در لیست تحریم‌های ایران قرار می‌گیرند. همچنین در این راستا برخی از مقامات و موسسات خارجی که در روزهای گذشته اقدام به ترویج خشونت و تروریسم در ایران کرده‌اند در لیست سیاه تروریستی ایران قرار خواهند گرفت و به این لیست افزوده خواهند شد. از نظر جمهوری اسلامی ایران رفتار این نهادها، موسسات و افراد مصداق رفتار تروریستی داعش است و ایران برای خود این حق را قائل است که این افراد و موسسات را که در ترویج خشونت نقش داشته‌اند به محکمه عدالت بسپارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امروز در دیدار از این مرکز مهم از نزدیک در جریان مشکلات بیماران پروانه‌ای و مسائلی که تحریم برای آنها ایجاد کرده است قرار گرفتم، افزود: چند شرکت دانش بنیان در کشور نیز با جدیت و به صورت شبانه روزی برای حل مشکل بیماران پروانه‌ای در حال فعالیت است و تردیدی نداریم که جوانانمان در این حوزه نیز موفق عمل خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها