کد خبر: 664950
تاریخ انتشار :

رئیس‌جمهور برزیل انتخاب شد + جزئیات

لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور اسبق برزیل توانست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور کنونی را شکست دهد تا به عنوان رئیس‌جمهور بعدی برزیل انتخاب شود.

رئیس‌جمهور برزیل انتخاب شد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پس از شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، لولا داسیلوا توانست 58.81 درصد آرا را بدست بیاورد و به عنوان رئیس جمهور بعدی برزیل انتخاب شود.

به گزارش فارس، ژایر بولسونارو نیز با به دست آوردن 49.19 درصد آرا، نخستین رئیس جمهور برزیل شد که نتوانست برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود. از بولسونارو با عنوان ترامپ برزیل نیز یاد میشده است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل در حالی روز یکشنبه برگزار شد که در دور نخست آن که روز 11 مهر ماه برگزار شده بود  لولا داسیلوا رئیس جمهور سابق و چپ گرای این کشور با کسب 46.5 درصد آرا از ژائیر بولسونارو رئیس جمهور تندروی فعلی با 44.8 درصد به دور دوم رفتند.

انتخابات برزیل در حالی انجام شد که براساس گزارش نیویورک تایمز، «برزیل طی دهه گذشته، از یک بحران به بحران دیگر گذر کرده است: تخریب محیط ‌زیست، رکود اقتصادی، استیضاح یک رئیس‌جمهور، زندانی شدن دو رئیس‌جمهور و یک بیماری همه‌گیر (کرونا) که بیش از هر جای دیگری در خارج از ایالات متحده باعث مرگ مردم شد».

به نوشته این روزنامه آمریکایی، «مورخان در برزیل می‌گویند این انتخابات به طور گسترده به عنوان مهمترین رای مردم این کشور در دهه‌های اخیر در نظر گرفته می‌شود چرا که تا حدی ممکن است سلامت یکی از بزرگترین دموکراسی‌های جهان در خطر باشد».

در ادامه این گزارش آمده است: «ژایر بولسونارو رئیس‌جمهور فعلی، یک پوپولیست راست افراطی است که دوره اول ریاست جمهوری او به دلیل آشفتگی و حملات مداومش به نظام انتخاباتی برجسته بوده است. او به خاطر سیاست‌هایی که جنگل‌زدایی در جنگل‌های بارانی آمازون را تسریع می‌کرد، به خاطر استقبال از داروهای اثبات‌نشده علیه واکسن‌های کووید-۱۹ و حملات شدیدش به رقبای سیاسی، قضات، روزنامه‌نگاران و متخصصان بهداشتی، خشم در داخل و نگرانی در خارج از کشور را برانگیخت».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها