کد خبر: 665598
تاریخ انتشار :

۳ روش ساده برای انتخاب رنگ ابروی مناسب صورت

اگر می‌خواهید ابروهای شما طبیعی به نظر برسد، باید رنگ مناسبی را برای آن انتخاب کنید. انتخاب رنگ نادرست می‌تواند ابروهای شما را بیش از حد تیره نشان دهد یا ابروی شما را کاملا از صورت شما جدا نشان دهد. برای انتخاب رنگ ابروی مناسب صورت شما باید به رنگ مو و رنگ پوست خود دقت کنید. هنگامی ‌که رنگ مناسب را پیدا کردید، آن را به درستی روی ابروهای خود اعمال کنید تا ابروهای شما پر و زیبا به نظر برسند.

۳ روش ساده برای انتخاب رنگ ابروی مناسب صورت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اگر موهای قهوه ای یا مشکی دارید، رنگی انتخاب کنید که حداقل ۱ تا ۲ درجه روشن تر از رنگ موهای شما باشد. این کار باعث می‌شود رنگ ابرو طبیعی تر به نظر برسد و روی ابروهای شما خیلی تیره دیده نشود. زیرا روغن‌های موجود در پوست رنگ ابرو را تیره‌تر نشان می‌دهند، بنابراین ۱ تا ۲ درجه روشن‌تر از رنگ مو، باعث می‌شود که رنگ  روی ابروها بیش از حد مشخص نباشد.

برای شروع رنگ ابرویی را امتحان کنید که ۱ درجه روشن تر از رنگ موهای شما است. همچنین اگر نمی‌خواهید ابروهایتان پس از رنگ کردن خیلی تیره باشد، حتما رنگ  روشن تری انتخاب کنید.

اگر موهایتان بلوند یا قهوه‌ای روشن است، به سراغ رنگ‌هایی بروید که ۱ تا ۲ درجه تیره‌تر است. برعکس روش بالا اگر موهایی به رنگ روشن‌ دارید، رنگ  ابرو را کمی‌تیره تر انتخاب کنید تا روی صورتتان برجسته تر دیده شود. اما به یاد داشته باشید که رنگ  آن قدر روشن نباشد که ظاهر طبیعی خود را از دست بدهد. اما باید به اندازه‌ای تیره باشد که تناسب خوبی بین دیگر اجزای صورت ایجاد کند.

رنگ ابروی مناسب صورت شما با استفاده از رنگ مو

ابتدا با یک رنگ ابرو با ۱ درجه تیرگی شروع کنید. سپس اگر ترجیح می‌دهید ابروهایتان بیشتر به چشم بیایید، رنگی تیره تر را امتحان کنید.

اگر موهایتان بلوند است، رنگ مات را انتخاب کنید. با رنگ مات ابروهای شما طبیعی تر به نظر خواهد رسید و در برابر موهای شما، ابروی شما خیلی تیره نخواهد بود.

اگر موهای قهوه ای بسیار روشن یا موهای روشن با‌هایلایت‌های بلوند دارید، نیز از یک رنگ مات استفاده کنید.

اگر موهای قهوه ای یا مشکی دارید به سراغ رنگ قهوه ای ملایم بروید. به خصوص اگر موهای قهوه ای متوسط دارید، به دنبال رنگی با قهوه ای روشن باشید.

همچنین اگر موهای مشکی یا موهای تیره دارید، به سراغ رنگ قهوه ای تیره بروید. مگر این که ابروهای شما به طور طبیعی سیاه باشد. با این حال از رنگ مشکی برای ابروهای خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است چهره شما را خشن جلوه دهد و ابروها نیز خیلی تیره تر به نظر برسند. اگر هنوز نمی‌دانید از چه رنگی استفاده کنید، پس به جای هر رنگ دیگر مشکی یا قهوه ای، بهتر است رنگ  قهوه ای تیره را انتخاب کنید.

برای رنگ ابروی مناسب صورت به این نکته توجه کنید که اگر ابروهای شما به طور طبیعی سیاه یا قهوه ای تیره هستند، انتخاب رنگ  روشن تر ابروهای شما را غیرطبیعی نشان خواهد داد. در این موارد باید از رنگ ‌های ابروی مشکی استفاده کنید.

در واقع با انتخاب رنگ با رنگ  مناسب، صورت شما مهربان تر و جوان تر از سن واقعی تان جلوه خواهد کرد.

اگر موهای قرمز دارید، رنگ بلوند را انتخاب کنید. رنگ ابرو برای موهایی با رنگ‌های قرمز را با رنگ ابروهای بلوند روشن ترکیب کنید. معمولا هر چه رنگ بلوند روشن‌تر باشد، بهتر است، زیرا موی قرمز در مقابل رنگ بلوند خیلی روشن تر است.

انتخاب رنگ ابرو بر اساس رنگ پوست شما

شما می‌توانید رنگ ابروی مناسب صورت خود را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست روشن با ته رنگ صورتی دارید، رنگ بلوند خاکستری را انتخاب کنید. همچنین اگر هنگام آرایش از رژگونه صورتی یا ته رنگ قرمز استفاده می‌کنید، باز هم نزدیک طیف رنگ صورتی قرار دارید. برای همین در انتخاب رنگ ابرو از رنگ بلوند روشن که کمی‌خاکستری به نظر می‌رسد استفاده کنید.

اگر پوست روشن و موهای تیره‌تری دارید، می‌توانید رنگ قهوه‌ای روشن را نیز امتحان کنید.

سعی کنید از رنگ‌های قرمز یا گرم برای ابروهای خود استفاده نکنید، حتی اگر موهای بلوند یا قهوه ای گرمی‌دارید. نباید از رنگ روشن به همان رنگ استفاده کنید. برعکس استفاده از رنگ  سردتر در ترکیب رنگ‌های گرم، ظاهر طبیعی تری به چهره شما می‌بخشد.

اگر پوست زیتونی دارید، رنگ قهوه ای روشن تا متوسط ​​را انتخاب کنید. اگر پوست شما به راحتی برنزه می‌شود یا پوست طبیعی زیتونی رنگ دارید، به سراغ طیف قهوه ای متوسط بروید. دقت کنید که رنگ قهوه ای پوست شما از رنگ ابروی شما فرق داشته باشد.

اگر پوست تیره ای دارید به سراغ رنگ قهوه ای مات بروید. اگر پوست شما تیره یا سیاه است، به دنبال رنگ  قهوه ای روشن تا متوسط ​​باشید که روکش مات داشته باشد. در چنین شرایطی رنگ ابرو باید ۱ تا ۲ درجه روشن تر از رنگ پوست شما باشد. زیرا روی صورت شما برجسته تر دیده می‌شود و ابروهای شما را نیز برجسته نشان می‌دهد.

رنگ ابروی مناسب صورت شما؛ استفاده از رنگ ابرو

قبل از رنگ کردن ابروهای خود، آن را روی پوست خود تست کنید. با کشیدن مقدار کمی‌رنگ روی گونه یا پوست کنار ابرو، دقت کنید که آیا رنگ  ابرو مناسب پوست شما است یا خیر. برای این کار می‌توانید مداد یا ژل ابرو را تست کنید. بسته به رنگ مو و رنگ پوست، رنگ باید ۱ تا ۲ درجه تیره تر یا روشن تر از رنگ موهای شما باشد. به جای ایجاد تضاد آشکار بین ابرو و دیگر اجزای صورت، باید رنگ پوست و رنگ موی شما با هم ترکیب و هماهنگ شوند.

به خاطر داشته باشید که روغن‌های موجود در پوست شما باعث می‌شود رنگ ابرو تیره‌تر به نظر برسد، به‌ویژه زمانی که در طول روز فعالیت بیشتری دارید و در معرض گرما آفتاب نیز قرار می‌گیرید. معمولا بهتر است احتیاط کنید و ابتدا با رنگ  روشن تر شروع کنید.

از یک مداد ابرو با نوک نازک استفاده کنید تا ابروهای خود را پرتر نشان دهید. سعی نکنید شکاف ابروهای خود را با مداد پر کنید. در عوض، بالا و زیر ابروهای خود را با نوک ظریف مداد پر کنید تا ظاهری طبیعی تر داشته باشید. ضربات کوتاه و سریع با تکان دادن مداد برای ایجاد خطوطی شبیه به تارهای مو استفاده کنید. سپس، با استفاده از قلم مو، رنگ را با حرکت رو به بالا و بیرون ترکیب کنید.

برخی از مدادهای ابرو دارای نوک ظریفی در یک سر و برس اسپولی در انتهای دیگر است که برای استفاده آسان هستند.

استفاده از ژل ابرو برای رنگ ابرو مناسب صورت

برای استفاده سریع و آسان، ژل ابرو را امتحان کنید. اگر وقت زیادی ندارید و نمی‌خواهید ابروهای خود را با مداد پر کنید از ژل ابرو استفاده کنید. از یک برس اسپولی یا برس زاویه دار استفاده کنید تا ژل ابرو را با حرکت رو به بالا و رو به بیرون روی ابروهای خود بمالید.

ژل ابرو همچنین می‌تواند به نگه داشتن و حفظ حالت ابروهای شما در طول روز کمک کند.

سعی کنید ابروهای خود را با رنگ  چشم پر کنید تا ظاهری نرم تر و مهربان تر داشته باشید. رنگ  می‌تواند جایگزینی عالی برای مدادها و ژل‌های ابرو باشد. یک برس کوچک و زاویه دار را به رنگ رنگی که با ابروهای شما مطابقت دارد، آغشته کنید. سپس به آرامی‌برس را از زیر ابروی خود به سمت بالا حرکت دهید. این کار به ایجاد خطوط مو مانند کمک می‌کند. این کار را تا زمانی که ابروهای شما مطابق میل شما شکل و رنگ نگرفته، ادامه دهید. سپس با استفاده از یک اسپول رنگ  را با ابروی خود ترکیب کنید.

همچنین می‌توانید از رنگ‌های نیمه دائم ۳ تا ۴ هفته ای برای رنگ کردن ابروهای خود استفاده کنید. با این روش ابروهای شما خوش فرم و زیباتر دیده خواهد شد. ابروهای خود را توسط یک متخصص زیبایی حرفه ای در سالون زیبایی رنگ کنید تا مطمئن شوید رنگ آن مناسب صورت شما نه تیره و نه روشن است.

استفاده از رنگ ‌های پودری، روش ایمن رنگ کردن ابروها

اگر می‌خواهید ابروهای خود را در خانه رنگ کنید، با احتیاط این کار را انجام دهید. زیرا حتما دوست ندارید ابروهای شما خیلی تیره شود. به دنبال رنگی باشید که مشابه یا یک درجه تیره تر از ابروهای طبیعی شما باشد.

استفاده از رنگ ‌های پودری یا ژل گزینه بهتر و ایمن تری نسبت به رنگ کردن ابروها به رنگ خاصی است. زیرا در صورت مناسب نبودن رنگ آن به راحتی پاک خواهد شد.

به یاد داشته باشید حتی با رنگ ابروها نیز ممکن است همچنان نیاز به استفاده از مداد برای پر کردن نقاط نازک یا فرم دادن به ابروهای خود داشته باشید.

منبع: خبرنامه

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها