کد خبر: 665734
تاریخ انتشار :

وحشت بایدن از نام فلوریدا

پیروزی معنادار جمهوری‌خواهان در ایالت جنجالی

حزب جمهوریخواه در انتخابات اخیر نتایج خوبی در ایالت فلوریدا به دست آورد. این ایالت که طی دو دهه گذشته همواره یکی از ایالت‌های کلیدی محسوب می‌شد اکنون به شکل روزافزونی به جمهوریخواهان متمایل شده است. همین مسئله زنگ خطر را برای بایدن و همراهانش در حزب دموکرات به صدا در آورده است.

پیروزی معنادار جمهوری‌خواهان در ایالت جنجالی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رون دوسانتیس، فرماندار جمهوریخواه فلوریدا توانست بار دیگر به عنوان فرماندار این ایالت انتخاب شود. از او به عنوان یکی از نامزدهای بالقوه جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ یاد می‌شود. برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که دونالد ترامپ با اعلام زودهنگام نامزدی خود برای انتخابات سال ۲۰۲۴ در تلاش است تا مانع از حضور دوسانتیس در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه شود. این در حالی است که مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه فلوریدا نیز توانست کرسی خود را در مجلس سنا حفظ کند. 

نتایج انتخابات در فلوریدا نشان می‌دهد که این ایالت که سابقه رای به بیل کلینتون و باراک اوباما را طی چند دهه گذشته دارد به پایگاهی برای جمهوریخواهان تبدیل شده است. دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ توانست ۲۹ رای الکترال فلوریدا را از آن خود کند و به نظر می‌رسد نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سال ۲۰۲۴ فارغ از اینکه چه کسی باشد مسیر آسانی را برای کسب آرای الکترال فلوریدا خواهد داشت.از این رو دموکراتها فعلا در خصوص کسب آرای الکترال ایالت فلوریدا قطع امید کرده اند. از سوی دیگر، به نظر می رسد آنها ( دموکراتها) قادر به بازگرداندن صحنه در این ایالت مهم و سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری آتی نباشند. بایدن و طرفدارانش در انتخابات ریاست جمهوری آتی صرفا باید به فکر تکرار پیروزی های خود در ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان باشند. موضوعی که اگرچه با توجه به نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره در دسترس خواهد بود، اما نمی توان آن را قطعی قلمداد کرد.

در سالهای 2000 و 2016 ، ایالت فلوریدا به پل پیروزی جمهوریخواهان تبدیل شد. در سال 2000 میلادی، بر سر شمارش آرا در ایالت فلوریدا اختلاف نظر به وجود آمد و جب بوش برادر جرج واکر بوش که فرماندار فلوریدا بود، با تقلبی آشکار بازی را به سود جمهوریخواهان خاتمه داد. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016میلادی نیز پیروزی ترامپ در ایالت فلوریدا سبب شد تا وی بتواند مسیرپیروزی خود در برابر هیلاری کلینتون را تکمیل کند. اما در سال 2020 میلادی، علی رغم تکرار پیروزی ترامپ در فلوریدا، وی به دلیل شکست در ایالاتی مانند جورجیا، پنسیلوانیا، آریزونا و ویسکانسین بازی را به رقیب خود بایدن واگذار کرد. آنچه مسلم است اینکه جمهوریخواهان کماکان دست برتر را در فلوریدا داشته و همین مسئله، نگرانی دموکراتها را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 2024 برانگریخته است. از زمان رئیس جمهور باراک اوباما و سناتور آن زمان. بیل نلسون که در سال 2012 در انتخابات مجدد پیروز شد، جمهوری خواهان در همه رقابت ها برای ریاست جمهوری، سنا و فرمانداری فلوریدا پیروز میدان بوده اند. اکنون نیز کرسی سنای فلوریدا بار دیگر به یک جمهوریخواه رسیده و دموکراتها در این ایالت منزوی شده اند. 

نکته جالب توجه اینکه فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا، یکی از نامزدهای مطرح حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 می باشد. رماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا در یک نظرسنجی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده را شکست داده است. «ران دسنتیس» از شخصیت‌های نوظهور حزب جمهوری‌خواه آمریکا در تازه‌ترین نظرسنجی در ایالت «کلرادو»، نیز از ترامپ پیشی گرفته است. به همین دلیل، برخی جمهوریخواهان معتقدند که به جای سرمایه گذاری بر روی ترامپ، می توانند بر روی گزینه هایی مانند دسنتیس متمرکز شوند.  افزایش محبوبیت فرماندار فلوریدا در میان جمهوریخواهان منجر به نگرانی ترامپ شده است. نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره و تمایل برخی جمهوریخواهان مبنی بر حذف همیشگی ترامپ از معادلات این حزب، قطعا زمینه را برای ظهور فرماندار فلوریدا در انتخابات ریاست جمهوری 2024 فراهم خواهد ساخت. در انتخابات ریاست جمهوری 2020، دموکراتها حساب ویژه ای بر روی آرای لاتین تبارهای فلوریدا باز کرده بودند اما آرای اکثرلاتین تبارها نیز علی رغم پیش بینی های صورت گرفته، به سود ترامپ به گردش در آمد. نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره در فلوریدا نشان داد که جمهوریخواهان کماکان توانسته اند این پایگاه مهم را به ایالتی قرمز تبدیل کنند. روندی که بعید است در انتخابات ریاست جمهوری 2024 دگرگون شود! 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها