کد خبر: 668039
تاریخ انتشار :

خبرجعلی نویسی سفارشی در بلومبرگ

پس از سفر معاون نخست وزیر چین به ایران انتشار یک خبر جعلی سفارشی در بلومبرگ نشان داد که تلاش ها برای القای گزاره های دروغ متوقف نمی شود.

خبرجعلی نویسی سفارشی در بلومبرگ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بلومبرگ در این خبر نوشت "پکن به دنبال سفر رییس‌جمهوری چین به عربستان سعودی، مقامی به حاشیه‌ رانده‌ شده را برای دلجویی از مقامات جمهوری اسلامی به تهران فرستاد.

دلیل اصلی استدلال های "خبر سفارشی" که در بلومبرگ منتشر شده است تغییراتی است که اخیرا با برگزاری کنگره حزب کمونیست چین، اعضای جدید کمیته مرکزی تعیین شدند.

بازنشستگی چهره های قدیمی و ارتقای اکثریت وفاداران به شی جین پینگ در این کنگره زمینه انتشار این ادعای خلاف واقع که بیشتر به عنوان خبری سفارشی از ریاض به نظر می رسد بوده است.

«هو چون‌هوا» در کنگره بیستم حزب کمونیست چین که اعضای آن اکتبر گذشته تعیین شد نتوانست کرسی خود را از بین ۲۰۰ نامزد انتخابی حفظ کند و به این ترتیب از راه‌ یافتن دوباره به دفتر سیاسی حزب کمونیست باز ماند.

معاون نخست وزیر چین که "ریاست سازوکار عالی روابط چین و ایران" را برعهده دارد، تا مارس سال آینده، در سمت معاون نخست وزیر چین می‌ماند.

بر این اساس بر خلاف ادعای بلومبرگ معاون نخست وزیر چین نه به حاشیه رانده شده و نه برکنار شده است و پس از سفر به ازبکستان، قرقیزستان و امارات به ایران سفر کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها