کد خبر: 668533
تاریخ انتشار :

محمدحسن آصفری:

نباید تصمیم‌گیری‌های غربی‌ها تحت تأثیر سلطنت‌طلبان باشد

محمدحسن آصفری گفت: بهتر است آمریکا یک بار هم که شده عقلانیت به خرج دهد و تصور نکند نظام با این ناآرامی‌ها سرنگون می‌شود.

نباید تصمیم‌گیری‌های غربی‌ها تحت تأثیر سلطنت‌طلبان باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: رویکرد غربی‌ها همواره متناقض بوده است اما در ماه‌های اخیر تناقض‌های رفتاری آنها بیش از هر زمان خودنمایی می‌کند؛ آنها از یک‌سو شدیدترین مواضع را علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می‌کنند و حتی در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران قطعنامه به تصویب می‌رسانند یا عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را لغو می‌کنند و از سوی دیگر مقامات غربی مانند بایدن، مالی یا بورل می‌گویند می‌خواهیم باب دیپماسی با ایران باز باشد. حالا باید بررسی کرد که چنین رویکرد سراسر از تناقض ریشه در چه دارد؟

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «متأسفانه آمریکا و اروپایی به جای آنکه مشکلات را به طور مستقیم با ایران حل کنند، امیدشان به اپوزیسیون خارج‌نشین از جمله سلطنت‌طلبان و منافقین است. منافقین و سلطنت‌طلبان اخبار غلطی را به سران کشورهای غربی می‌دهند و سعی می‌کنند با چنین اخبار نادرستی تصمیم‌سازان غربی را تحت تأثیر قرار دهند. غربی‌ها با تکیه به این اخبار تصور کردند که نظام ایران همین روزها سقوط می‌کند اما حالا که فهمیده‌اند نظام ایران استوارتر از اینهاست، بار دیگر به سمت دیپلماسی حرکت کرده‌اند».

او ادامه داد: «بهتر است آمریکا یک بار هم که شده عقلانیت به خرج دهد و تصور نکند نظام با این ناآرامی‌ها سرنگون می‌شود. امدیواریم آمریکایی‌ها بدانند که دیگر اجازه نمی‌دهیم بار دیگر استکبار در کشورمان حاکم شود. آنها باید بفهمند که انقلاب اسلامی توانمندی‌های بسیار بالایی دارد و نمی‌شود با تحریم و زورگویی ایران را پای میز مذاکره نشاند و آنچه مذاکرات را پیش می‌برد عقلانیت و منطق است و امیدواریم بعد از این تحت تأثیر منافقین و سلطنت‌طلبان تصمیم‌گیری نکنند».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «اگر امروز آمریکایی‌ها پای میز مذاکره بودند، به نفع خودشان هم بود و مطمئن باشید که اگر مذاکرات به نتیجه می‌رسید، بیش از ایران، آمریکا منافع اقتصادی داشت زیرا بازار منطقه و ایران منافع اقتصادی بسیاری برای مشتری‌هایش خواهد داشت. آمریکایی‌ها خیلی پیش از اینها متوجه شده بودند که راهی جز مذاکره با ایران ندارند اما هر بار اشتباه می‌کنند و به سمت سیاست چماق و هویج می‌روند»

آصفری در پایان گفت: «البته باید گفت که لابی‌های صهیونیستی و سعودی هم مشغول کارند و آنها که می‌خواهند ایران منزوی شود، به نتیجه‌رسیدن مذاکرات را سدی بر سر هدف خود می‌دانند و از طرفی با ایجاد ایران‌هراسی می‌خواهند سرپوشی بر جنایات خود بگذارند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها