کد خبر: 668602
تاریخ انتشار :

استراتژی دموکراتها در تقابل باجمهوریخواهان

برگه های مالیاتی ترامپ علنی می شود

اگرچه نظرسنجی های صورت گرفته در حزب جمهوریخواه، بیانگر کاهش محبوبیت ترامپ در حزب متبوعش و در مقابل، رشد آرای دی سانتیس فرماندار جمهوریخواه فلوریداست اما این مسئله، باعث نشده است تا هدفگذاری دموکراتها ( برای انتخابات ریاست جمهوری 2024) از ترامپ منحرف شود. دموکراتها و شخص بایدن،کماکان ترامپ را اصلی ترین خطر برای خود تلقی می کنند. به همین دلیل، استراتژی مهار ترامپ ، کماکان حکم اصلی ترین راهبرد سیاسی و انتخاباتی حزب حاکم بر کاخ سفید و مجلس سنا در تقابل با جمهوریخواهان محسوب می شود.

برگه های مالیاتی ترامپ علنی می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در این خصوص، دموکراتها از هر گونه ابزاری برای مهار ترامپ و جلوگیری از افزایش قدرت مانور اجتماعی و سیاسی وی استفاده می کند.اخیرا یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به علنی کردن شش سال برگه‌های مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، رای داده است.این پایان یک نبرد تقریبا چهار ساله حقوقی برای به دست آوردن این اسناد است که بالاخره با تصمیم دیوان عالی آمریکا در ماه پیش به نتیجه رسید.روسای جمهوری آمریکا به طور قانونی ملزم به علنی کردن سابقه مالیاتی خود نیستند، اما برای چند دهه است که به طور داوطلبانه برای ایجاد شفافیت چنین می کنند. ترامپ تلاش زیادی کرده تا مانع انتشار این اسناد شود.کمیته خدمات بودجه مجلس نمایندگان با ۲۴ رای در مقابل ۱۶ رای تصمیم گرفت این اسناد را علنی کند. همه اعضای دمکرات کمیته به آن رای موافق و همه جمهوری خواهان عضو کمیته با آن مخالفت کردند.

برِندان بویل، عضو دمکرات کمیته از پنسیلوانیا، گفت: «این یکی از مهم‌ترین آرایی است که به عنوان عضو کنگره به صندوق می‌اندازم و ۱۰۰ درصد پای آن می‌ایستم.»

اما کِوین برِیدی، عضو جمهوری خواه این کمیته گفت که دمکرات ها «یک سلاح خطرناک تازه سیاسی را آزاد کرده اند.»

این نماینده اهل تگزاس گفت: «کنگره دوباره صاحب فهرست دشمنان شد. حالا هر آمریکایی که ممکن است نظرش مخالف اکثریت در کنگره باشد در خطر است.»

معلوم نیست این برگه های مالیاتی - مربوط به ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ - چه زمانی علنی خواهد شد.لوید داگِت عضو دمکرات این کمیته از تگزاس به سی ان ان گفت که انتشار این فایل ها ممکن است «چند روز» وقت ببرد تا اطلاعات شخصی مثل کد تامین اجتماعی حذف شود.این برگه ها ممکن است حاوی نگاهی دسته اول به وضعیت مالی ترامپ از جمله دارایی‌ها، منابع درآمد، کمک‌های خیریه و بدهی‌ها از جمله شاید وام های دریافت شده از موسسات خارجی باشد. ترامپ در سال ۲۰۱۶ اولین رئیس جمهور از زمان ریچارد نیکسون در سال ۱۹۷۲ شد که از انتشار برگه های مالیاتی اش خودداری می کرد.

او در آن زمان گفت که بعد از حسابرسی توسط سازمان درآمد داخلی (مسئول جمع آوری مالیات در سطح فدرال) اسناد مالیاتی خود را فاش خواهد کرد.کمیته خدمات بودجه آمریکا ابتدا در سال ۲۰۱۹ بعد از روی کار آمدن دمکرات ها در این مجلس خواستار این اسناد شد.دولت ترامپ از عمل به این درخواست خودداری کرد که به یک نبرد طولانی حقوقی منجر شد. در نهایت دیوان عالی آمریکا حکم دادگاه پایین تر دایر بر اینکه کمیته حق دریافت این اسناد را دارد تایید کرد.روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۰ کپی ۱۸ سال برگه های مالیاتی ترامپ را به دست آورد.این روزنامه در یک رشته مقالات گزارش داد که  ترامپ در ده سال از این ۱۸ سال مالیاتی پرداخت نکرده و در دو سال نخست ریاست جمهوری فقط سالانه ۷۵۰ دلار مالیات داده است.یک نماینده شرکت های ترامپ در آن زمان دقت آن گزارش را زیر سوال برد.

حالا با انتشار این اسناد - که انتظار می رود پیش از روی کار آمدن اکثریت جمهوری خواه در روز سوم ژانویه باشد - به این سوال پاسخ خواهد داد. با هر حال، نتیجه این روند هرچه باشد به سود ترامپ و حزب جمهوریخواه نخواهد بود. ترامپ اکنون با پرونده های زیادی به روست که محکوم شدن وی در هر یک از آنها، دردسرهای زیادی را برای اودر راستای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایجاد خواهد کرد. ضمن آنکه پس از شکست جمهوریخواهان، خصوصا نامزدهای طرفدار ترامپ در انتخابات مجلس سنا ، سران این حزب نیز در رویکرد پنهان و آشکار خود، عبور از رئیس جمهورسابق ایالات متحده را کلید زده اند.با این حال بعید است ترامپ در نهایت تسلیم این بازی شود....

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها