کد خبر: 666672
تاریخ انتشار :

رویاهای بربادرفته هریس

بایدن انگیزه گرفته است!

انتخابات اخیر میاندوره ای کنگره در درون حزب دموکرات یک بازنده بزرگ به نام کامالا هریس داشته است! معاون بایدن که با فرض شکست دموکراتها در این انتخابات،خود را برای جانشینی رئیس جمهور و متعاقبا حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آماده می کرد، اکنون با سد محکمی در برابر خود مواجه شده است. صورت مسئله اینجاست که بایدن قصد ندارد به راحتی از قدرت کناره گیری کند. او پیروزی دموکراتها در انتخابات سنا را به نام خود سند زده و اصرار خاصی که بر روی موضوع دفاع از حق سقط جنین صورت داده بود را عامل این مسئله می داند.

بایدن انگیزه گرفته است!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

طبق نقشه ای که دموکراتها ریخته بودند، قرار بود پس از شکست همه جانبه آنها در انتخابات میاندوره ای 2022، کامالا هریس جانشین بایدن شود اما اکنون بایدن از نامزدی دوباره خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی سخن می گوید. این یعنی بر باد رفتن رویاهای هریس! کامالا هریس یکی از نامحبوب‌ترین و کم طرفدارترین معاونان رئیس جمهور آمریکا در دوران اخیر است. 

جمهوریخواهان نیز طی دو سال اخیر، مواضع بسیار تندی را علیه کامالا هریس اتخاذ کرده اند. این مواضع، منجر به کاهش محبوبیت معاون بایدن شده است. البته جمهوریخواهان با این پیش فرض که کامالا هریس به زودی جانشین بایدن در کاخ سفید خواهد شد، چنین هجمه هایی را صورت دادند.اکنون پیش فرض بسیاری از تحلیلگران در خصوص جانشینی هریس ابطال شده است! نظرسنجی اخیر موسسه امرسون نشان می دهد که اکثر رای دهندگان دموکرات شانسی برای هریس برای حضور در مسند ریاست جمهوری قائل نیستند.این نظرسنجی نشان می دهد که در یک رقابت برابر، 42 درصد دموکراتها خواستار بقای بایدن در مسند ریاست جمهوری هستند که این میزان نسبت به قبل از برگزاری انتخابات میاندوره ای افزایش یافته است. اما در مقابل، 17 درصد از آنها نسبت به حضور هریس در انتخابات ریاست جمهوری 2024( به عنوان نامزد دموکرتها) راغب هستند. برنی سندرز سناتور مشهور دموکرات نیز با کسب 12 درصد از رتبه سوم قرار دارد. 

در هر حال، به نظر می رسد انتقادات علیه معاون رئیس جمهور آمریکا از اکنون تا سال 2024 میلادی (زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده) به نقطه اوج خود برسد. البته این بار چنین فشارهایی نه از سوی جمهوریخواهان، بلکه از سوی دموکراتها تشدید خواهد شد! احتمالا برخی سران دموکرات از هریس خواهند خواست تا رویای فتح بدون دردسر کاخ سفید تا قبل از سال 2024 را فراموش کرده وحتی در خصوص نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز تابع مطلق بایدن باشد.

به طور کلی، کامالا هریس بر خلاف تبلیغات اولیه خود در میان رای دهندگان دموکرات، در ادامه نمایش خوبی در این حوزه نداشت! او در انتخابات ریاست جمهوری 2022 نتوانست در ایالاتی مانند اوهایو و فلوریدا با جذب آرای رنگین پوستان به پل پیروزی دموکراتها تبدیل شود و ترامپ به راحتی در آن ایالات توانست رقیب خوئ بایدن را شکست دهد. اکنون دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا رسما مبارزات خود برای بازپس گیری کاخ سفید را در انتخابات ریاست جمهوری 2024 کلید زده و مشغول یارگییری در میان لاتین تبارها، افراد مستقل و زنان در ایالات مهم و تعیین کننده در آمریکاست. نباید فراموش کرد که ترامپ با پیروزی در ایالاتی مانند فلوریدا، اوهایو و تگزاس، عملا نشان داد که توانایی بالایی برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری (در مقابل دموکراتها) دارد. در هر حال، پس از برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره، قدرت مانور هریس در میان دموکراتها به طور طبیعی کاهش خواهد یافت. اگرچه بایدن رسما ( به مانند ترامپ) حضوردوباره خود در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 را اعلام نکرده اما برخی منابع می گویند نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره انگیزه مضاعفی به وی در خصوص حضور دوباره در کاخ سفید بخشیده است. در این معادله، هریس قدرت مانور چندانی ندارد! برخی همراهان و طرفداران کامالا هریس تصور می کردند که او بسیار زودتر از سال 2024 ، یعنی پس از برگزاری انتخابات سال 2022 به نخستین زن رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد زیرا بایدن به صورت اجباری از قدرت کناره گیری می کند. بنابراین معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا، نه تنها از مشاهده نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره لذت نبرده ، بلکه نسبت به آن شوک زده شده است! درا ین میان باید دید که هریس از چه روش و فرصتی جهت حضور در مسند قدرت استفاده خواهد کرد.....

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها