کد خبر: 669178
تاریخ انتشار :

شریعتمداری: نیاز امروز ما توانایی در حل اختلافات و منازعات است

یکی از دولتمردان دوران اصلاحات گفت: در دوران مملو از نزاع و تنش به روحیه میانجی گرایانه ی شهید سلیمانی نیاز داریم، هم او که جمهوری اسلامی برایش حرم بود و حفظ جمهوری اسلامی را با همه وجودش میخواست و برای ماندگاری اش تلاش کرد.

شریعتمداری: نیاز امروز ما توانایی در حل اختلافات و منازعات است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد شریعتمداری در یادداشتی که به بهانه سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی آن را نوشته او را این‌گونه توصیف کرده است: امروز با شور و حالی که در کل ایران بوجود آمده، یاد و خاطره آن شهید عزیز، شهید سلیمانی مجددا در دل همه ما زنده شده و عشق به او در دل‌مان شعله می‌کشد. شهید سلیمانی روستازاده‌ای که با اخلاص، خودسازی، شجاعت، فداکاری، نوع دوستی، جهاد فی سبیل‌الله، قهرمان این ملت شد. نمونه‌ای برجسته از الگویی مثال زدنی، از تربیت‌شدگان واقعی دامن اسلام.

وی با بیان این‌که «معتقدم یکی از مهمترین نیازهای امروز ما، همچنان که همیشه، توانایی در حل اختلافات و منازعات است» خاطرنشان کرده است که منازعات به نقض حقوق اساسی مردم، هدر رفتن انرژی و توان نیروها، نابود شدن دستاوردها، به انحراف رفتن الویت ها و اصلی شدن مسائل فرعی منجر می‌شود.

وی در این یادداشت هم‌چنین نوشته است: معتقدم که در این شرایط و وضعیت مملو از برخی از سوءظن‌ها و اختلافات، منازعه و رفتارهایی که بین ماست، شخصیت چند بعدی نظیر شهید سلیمانی، برای جامعه ما یک کیمیا بود. ما به مرام شهید سلیمانی نیاز داشتیم و داریم که فریاد بزند مثل آن موقع ها که «عمل استراتژیک، آن است که عاری از خودخواهی، خودمحوری، خویشاوند سالاری و جاه طلبی باشد» ، البته او که چنین عقیده ای داشت، عمل خودش را هم با همین گفتار تطبیق میداد. جای جای سرزمین زیبای ما ایران از خوزستان تا سیستان و بلوچستان، از کرمان تا کردستان، شاهد حضور جهادگونه و بی‌ریای این بنده صالح خدا، در همراهی و حمایت از مردمش بوده است و شاید این یکی از رازهای محبوبیت سلیمانی در بین مردمان ماست، این رفتارها و کردارهای فرهنگ ساز.

شریعتمداری هم‌چنین معتقد است: واقعیت این است که در زمانه‌ای که در کشور ما جریانات سیاسی جز به نابود شدن همدیگر و از بین رفتن رقبای خود رضایت نمی‌دهند، شخصیت والایی مثل سردار دلها، چه زیبا گفتند سردار دلها قاسم سلیمانی، باید میبود که ندا بدهد «این بی‌حجابه، اون باحجابه، این اصلاح‌طلبه، اون اصولگراست، با این روش‌ها چه کسی رو می‌خواهید حفظ کنید»، در دوران مملو از نزاع و تنش به روحیه میانجی‌گرایانه شهید سلیمانی نیاز داریم، هم او که جمهوری اسلامی برایش حرم بود و حفظ جمهوری اسلامی را با همه وجودش می‌خواست و برای ماندگاری‌اش تلاش کرد، اینها هم از خصوصیات شهید سلیمانی بود. با اخلاص و متابعت از برخی از سیاست های درستی که در حوزه های گوناگون، در کشور ما برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان، برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ داعش در جامعه اسلامی اطراف ما شکل گرفته بود، همه خصوصیات بی‌همتای شهید ما سلیمانی بود، او که به حق دلدار عزیز همه ملت ایران و سردار دل‌هاست.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها