کد خبر: 670067
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مهدی آیتی

خاتمی هم جای رئیسی می‌آمد، مشکلات حل نمی‌شد

مهدی آیتی گفت: با عوض‌کردن افراد هم مشکلی حل نمی‌شود و حتی آقای خاتمی هم جای آقای رئیسی رئیس جمهور می‌شد نمی‌توانست مشکلات را حل کند زیرا کشور در بن‌بست سیاست خارجی قرار گرفته است.

خاتمی هم جای رئیسی می‌آمد، مشکلات حل نمی‌شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت در حوزه سیاست خارجی مبهم است؛ روابط ایران با غرب روزبه‌روز دچار التهاب بیشتری می‌شود و وضعیت برجام هم هر چه به جلو می‌رویم، مبهم‌تر می‌شود.

مهدی آیتی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «واقعیت این است که مهم‌ترین مشکل کشور ما تحریم‌ها نیست بلکه مدیریت است. مسئولان قبل از اینکه مسئولیت بگیرند، بسیار مانور می‌دادند که اگر ما روی کار بیاییم وضع کشور خوب می‌شود اما در عمل بهبودی دیده نمی‌شود و تردیدی نیست یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اعتراضات چندماه گذشته وضعیت نابسمان اقتصادی بوده است. وقتی تورم، گرانی و بیکاری گسترش شدیدی داشته است، مردم به ستوه می‌آیند. مدیریت کشور باید با عدد و رقم و بر اساس واقعیات باشد نه بر اساس تعصبات سیاسی، گروهی و جناحی».

او ادامه داد: «می‌گفتند دولت عوض شود، اوضاع درست می‌شود؛ پس چرا نشد؟ آنهایی که می‌گویند ضرورت این کشور اصلاح ساختارهاست آدرس غلط می‌دهند زیرا 80درصد مشکلات به مشکلات برون‌مرزی ما برمی‌گردد. می‌گویند باید زیرساخت‌ها درست شود اما توجه نمی‌کنند تا وقتی تحریم هستیم زیرساختی درست نمی‌شود. با عوض‌کردن افراد هم مشکلی حل نمی‌شود و حتی آقای خاتمی هم جای آقای رئیسی رئیس جمهور می‌شد نمی‌توانست مشکلات را حل کند زیرا کشور در بن‌بست سیاست خارجی قرار گرفته است و تا مجموعه نظام عزم راسخی برای برقراری ارتباط با دنیا نداشته باشند، منوال همین است که می‌بینیم».

این فعال سیاسی همچنین ادامه داد: «ما باید فضایی ایجاد کنیم که دشمنان جمهوری اسلامی در ایجاد ایران‌هراسی ناکام بمانند. صهیونیست‌ها می‌خواهند جهان علیه ما باشد و ما باید این حربه آنها را در هم بشکنیم و راه حلش هم گسترش ارتباط با جامعه بین‌المللی است».

آیتی در پایان گفت: «متأسفانه برخی نیروها در داخل مسیری را می‌روند که فاصله میان ایران و جامعه جهانی بیشتر شود؛ این رویکرد به ضرر منافع ملی است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها