کد خبر: 672758
تاریخ انتشار :

پکن: منبع اصلی «تهدید اتمی» در جهان خود آمریکاست

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، واشنگتن نظریه تهدید هسته‌ای از جانب چین را تبلیغ می‌کند و به دنبال بهانه‌ای برای توسعه زرادخانه اتمی خود است.

پکن: منبع اصلی «تهدید اتمی» در جهان خود آمریکاست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: واشنگتن نظریه تهدید اتمی از جانب چین را تبلیغ می‌کند و به دنبال بهانه‌ای برای گسترش زرادخانه اتمی خود است. منبع اصلی تهدید اتمی در جهان خود آمریکاست.

این دیپلمات به اظهارات "الیزابت شروود-رندال"، مشاور امنیت داخلی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، واکنش نشان داد و گفت، آمریکا بارها و مکررا درحالیکه به دنبال یافتن بهانه‌ای برای گسترش زرادخانه اتمی خود و حفظ هژمونی نظامی‌اش بوده است نظریه تهدید هسته‌ای چین را بزرگنمایی کرده است.

مائو نینگ افزود، چین همیشه موضعی مسؤولانه در سیاست‌های اتمی‌اش دنبال کرده و به شدت به راهبرد دفاعی هسته‌ای و سیاست عدم آغاز استفاده از سلاح‌های اتمی پایبند بوده و همیشه نیروهای اتمی خود را در پایین‌ترین سطح ضروری برای تضمین امنیتی نگه داشته است.

دیپلمات چین اشاره کرد، آمریکا در سال‌های اخیر از سه‌گانه اتمی با قدرت صحبت کرده است که منجر به تداوم تقویت نقش سلاح‌های اتمی در سیاست امنیت ملی‌اش شده است.

مائو نینگ افزود: آمریکا بزرگترین منبع تهدید اتمی در جهان است. او از آمریکا خواست به سیاست اتمی‌اش توجه کند و از نقش سلاح‌های اتمی در سیاست امنیت ملی‌اش بکاهد و تدابیر مربوط به روند کاهش خطرات اتمی، حفظ صلح و امنیت جهانی و منطقه‌ای را لحاظ کند.

پیشتر رندال گفته بود، آمریکا به منظور کاهش تهدیدات اتمی در سایه افزایش زرادخانه اتمی در رقابت‌های آسیایی نیاز به حفظ تماس‌هایی با چین دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها