کد خبر: 672765
تاریخ انتشار :

آمریکا میزبان مانور نظامی اوکراینی‌ها پیش از آغاز مرحله بعدی جنگ است

منابع مطلع اعلام کردند که آمریکا درحال برگزاری یک مانور نظامی برای نظامیان اوکراینی در یکی از پایگاه‌هایش در آلمان است.

آمریکا میزبان مانور نظامی اوکراینی‌ها پیش از آغاز مرحله بعدی جنگ است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که این کشور میزبان یک مانور نظامی برنامه‌ریزی برای پرسنل نظامی اوکراینی در یکی از پایگاه‌هایش در آلمان است تا آمادگی آنها و تصمیم گیری‌شان در میدان نبرد قبل از مرحله بعدی درگیری با روسیه را تقویت کند.

طبق این گزارش، این رزمایش چند روزه در یک مرکز مانورهای جنگی در پایگاه ارتش ایالات متحده در ویسبادن آلمان برگزار می‌شود؛ پایگاهی که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه از آن بازدید کرده بود.

مقامات آمریکا به جزئیات بیشتر این مانور اشاره‌ای نکرده‌اند.

میلی در این باره به خبرنگارانی که با او به آلمان سفر کرده بودند، گفت: "هیچ‌کس به اوکراینی‌ها نمی‌گوید: "به چپ یا راست بروید و این یا آن کار را انجام دهید. این وظیفه جامعه بین‌المللی نیست.

وی افزود: تمام کاری که ما انجام می‌دهیم این است که چارچوب و تکنیکی را آماده کنیم تا به اوکراینی‌ها اجازه دهیم خودشان یاد بگیرند و در مواجهه با موقعیت‌ها یا سناریوهای مختلف به درستی عمل کنند.

میلی نسبت به عملکرد ارتش اوکراین ابراز خوش بینی کرد؛ اما اذعان داشت که نبرد سختی در انتظار آنهاست.

وی گفت: من به اراده اوکراین برای مقاومت ایمان زیادی دارم.

این مانور نظامی در پی نخستین سالروز حمله روسیه به اوکراین و در سایه گمانه‌زنی‌ها در مورد حملاتی که کی‌یف و مسکو ممکن است در دومین سال جنگ انجام دهند، برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها