کد خبر: 672778
تاریخ انتشار :

قدرت اول نظامی جهان در ۲۰ سال آینده/ ایران ارتش هشتم دنیا می شود

آمریکا، چین، روسیه، هند و ارتش خلق کره قدرتمندترین ارتش های دنیا در ۲۰ سال آینده خواهند شد. ایران احتمالا به جایگاه هشتم در بین ارتش های دنیا خواهد رسید.

قدرت اول نظامی جهان در ۲۰ سال آینده/ ایران ارتش هشتم دنیا می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر فوری نوشت: شرایط نظامی و سیاسی دنیا آنقدر به هم ریخته که بسیاری از تحلیلگران نگران آینده هستند. شرایط دنیا تغییر کرده است. کشورهای چین و آمریکا و روسیه و غرب با هم به چالش خورده و ممکن است هر لحظه جنگ جهانی سوم رخ دهد.

در حالیکه هر انسانی بر اساس منطق و پیش فرض های خود نظری درباره آینده جهان دارد، هوش مصنوعی هم بر مبنای منطق صوری و محض خود و بر اساس داده های نظامی منتشر شده در منابع مختلف، نظر و رایی درباره آینده جهان ارائه داده است. ربات chat GPT یکی از به روزترین و فعال ترین مصادیق هوش مصنوعی است. از این ربات درباره آینده جهان و به خصوص ارتش های دنیا پرسیدیم. در حالیکه بسیاری معتقدند روسیه به زودی قدرت نظامی خود را از دست داده و چین هم ممکن است هر لحظه جای آمریکا را بگیرد، از این هوش مصنوعی درباره قدرتمندترین ارتش های دنیا در ۲۰ سال آینده پرسیدیم و خواستیم که ۱۰ ارتش قدرتمند جهان را معرفی کند‌.

هوش مصنوعی در پاسخ گفت: به‌عنوان یک مدل از زبان هوش مصنوعی، نمی‌ توانم آینده را با قطعیت پیش‌بینی کنم، اما بر اساس روندها و حوادث و پیشرفت‌ های کنونی، می توان 10 ارتشی را معرفی کرد که به طور بالقوه می‌ توانند در 20 سال گذشته جزو قوی‌ترین ارتش‌های جهان باشند. این ارتش ها به شرح زیر هستند:

1. ارتش ایالات متحده

2. ارتش آزادی بخش خلق چین

3. ارتش فدراسیون روسیه

4. ارتش هند

5. ارتش خلق کره (کره شمالی)

6. نیروهای مسلح ترکیه

7. ارتش ژاپن

8. ارتش ایران

9. ارتش بریتانیا

10. ارتش فرانسه

البته این فقط حدس و گمان است و عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر قدرت این ارتش ها در آینده تأثیر بگذارد، از جمله تحولات فناوری، اتحاد و ائتلاف های سیاسی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشورها و ... .

قدرت نظامی اروپا در آینده

هوش مصنوعی نظرش را درباره قدرت ارتش های اروپایی و احتمال ایجاد یک ارتش واحد در این منطقه هم بیان کرد. chat GPT گفت: در حال حاضر اتحادیه اروپا ارتش واحدی ندارد و بر توانایی های نظامی کشورهای عضو خود تکیه دارد. به دلیل اختلافات سیاسی و فرهنگی بین کشورهای عضو، بعید به نظر می رسد که در آینده نزدیک ارتش واحد اروپایی ایجاد شود. با توجه به قدرت تک تک ارتش‌های ملی، این امر به عوامل مختلفی مانند هزینه‌ های نظامی، پیشرفت‌ های فناوری و اتحادهای استراتژیک بستگی دارد.

کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و بریتانیا از لحاظ تاریخی دارای ارتش های قوی بوده اند و احتمالاً به سرمایه گذاری در زمینه های دفاعی خود ادامه خواهند داد. در مورد این مساله که کدام کشور قوی‌ترین ارتش را در 20 سال آینده خواهد داشت، نمی‌توان به طور قطعی نظر داد. با این حال، کشورهایی که سرمایه گذاری زیادی در زمینه تحقیق و توسعه فناوری های جدید نظامی انجام می دهند ممکن است نسبت به سایرین برتری داشته باشند.

من می توانم لیستی از پنج ارتش قوی اروپا در آینده، بر اساس قدرت و توانایی های نظامی آنها در اختیار شما قرار دهم:

1. روسیه

2. بریتانیا

3. فرانسه

4. آلمان

5. ایتالیا

توجه به این نکته ضروری است که قدرت نظامی تنها عامل تعیین کننده قدرت و نفوذ کلی یک کشور در جهان نیست. عوامل دیگری مانند ثبات اقتصادی، قدرت سیاسی و نفوذ فرهنگی نیز نقش بسزایی دارند.

قدرت های هوایی و دریایی آینده

هوش مصنوعی سپس به سراغ قدرت های هوایی و دریایی نخست جهان در ۲۰ سال آینده پرداخت.

۱۰ ارتشی که به طور بالقوه می‌توانند قوی‌ترین نیروی دریایی جهان را در 20 سال آینده داشته باشند، بدین شرح هستند:

1. نیروی دریایی ایالات متحده

2. نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق (چین)

3. نیروی دریایی روسیه

4. نیروی دریایی هند

5. نیروی دریایی بریتانیا

6. نیروی دریایی ژاپن

7. نیروی دریایی فرانسه

8. نیروی دریایی جمهوری کره

9. نیروی دریایی ترکیه

10. نیروی دریایی آلمان

بر اساس روندهای فعلی و پیشرفت های فناوری، این احتمال وجود دارد که ارتش های زیر قوی ترین نیروی هوایی جهان را در 20 سال آینده داشته باشند:

1.نیروی هوایی ایالات متحده

2. نیروی هوایی روسیه

3. نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق چین

4. نیروی هوایی هند

5. نیروی هوایی اسرائیل

6. نیروی هوایی فرانسه

7. نیروی هوایی بریتانیا

8. نیروی هوایی آلمان

9. نیروی هوایی ژاپن

10. نیروی هوایی ترکیه 

 

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها