کد خبر: 673427
تاریخ انتشار :

نوش آبادی:

خشم صهیونیست‌ها از توافق ایران و عربستان

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت: توافق ایران و عربستان هژمومی آمریکا در خاورمیانه را به چالش جدی کشاند و موجب خشم صهیونیست‌ها شد.

خشم صهیونیست‌ها از توافق ایران و عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: لابی صهیونیست‌ها در آمریکا، توافق ایران و عربستان را ضربه جدی به بایدن و دولت آمریکا دانستند و هشدار دادند، خطرناک‌ترین دشمن آمریکا (چین) موفق شد، میان یک متحد آمریکا (عربستان) و دشمن آمریکا ( ایران) میانجی‌گری و این دو کشور را به هم‌نزدیک کند.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکایی‌ها برخورد انفعالی و ریاکارانه با توافق ایران و عربستان داشتند و اعلام کردند از احیاء روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان آگاه هستند و عربستان آنها را در جریان مذاکرات قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سرگیری روابط دیپلماتیک بعد از هفت سال قطع رابطه، پیامدهای مثبتی را در روابط دوجانبه و حل و فصل اختلافات از مجاری دیپلماتیک و مذاکرات خواهد داشت و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تقویت خواهد کرد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول متعدد خود، خطوط کلی سیاست خارجی را ترسیم کرده و همکاری و توسعه مناسبات و گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی را اولویت نخست در روابط خارجی، دانسته است.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: توافق ایران و عربستان ، تلاش‌های چندین ساله رژیم صهیونیستی را در عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه، محدود خواهد کرد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سرگیری روابط میان ایران و عربستان موجب احیا و اجرای توافقات راهبردی سال‌های گذشته بین دو کشور در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فنی، علمی، فرهنگی و ورزشی و حتی دفاعی خواهد شد.

نوش آبادی در پایان سخنان خود اظهار کرد: این توافق، باعث افول آمریکا در غرب آسیا و آغاز نظم نوین در منطقه و سطح بین‌المللی خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها