کد خبر: 673964
تاریخ انتشار :

نامه نیوز بررسی کرد؛

نظرسنجی های ترسناک برای نتانیاهو

در چنین شرایطی نتانیاهو نسبت به خروج یکی از احزاب ائتلافی از کابینه رژیم صهیونیستی هراسان است.

نظرسنجی های ترسناک برای نتانیاهو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نخست وزیررژیم اشغالگر قدس شدیدا نسبت به برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی موضع دارد! نتانیاهو به وضوح می داند که اگرتحت هر شرایطی، کابینه وی از هم فرو پاشیده و یکی از احزاب از ائتلاف با وی خارج شود، در آن صورت برگزاری انتخابات زودهنگام قطعا به سود نتانیاهو و حزب لیکود تمام نخواهد شد!  همه احزابی که کابینه کنونی را تشکیل داده اند فقط ۵۵ کرسی کسب خواهند کرد، درحالی که هم اکنون ۶۴ کرسی کنست را در اختیار دارند و احزاب مخالف نیز ۶۵ کرسی پارلمان را کسب خواهند کرد.براساس این نظرسنجی، حزب "یش عتید" به ریاست یائیر لاپید بیشترین کرسی را یعنی ۲۷ کرسی کسب خواهد کرد و حزب لیکود به ریاست نتانیاهو در جایگاه دوم فقط به ۲۶ کرسی دست خواهد یافت درحالی که امروز ۳۲ کرسی در اختیار دارد.۴۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی اعلام کردند که حکومت نتانیاهو باید تلاش برای تصویب طرحی که به تضعیف دستگاه قضایی منجر می شود را به عنوان شرط گفت و گوی میان ائتلاف خود و مخالفان متوقف کند.

۴۲ درصد نیز اعلام کرده اند  که این گفت و گوها حتی در صورت تصویب این قانون باید ادامه یابد و دیگر شرکت کنندگان نیز اعلام کردند نمی دانند دولت باید چه اقدامی انجام دهد.انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اواسط آبان ماه گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور وقت و «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتس در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کردند.برخی مشاوران نتانیاهو به وی اطمینان داده بودند که پس از تصویب نخستین مرحله از اصلاحات قضایی در کنست، اعتراضات در اراضی اشغالی فروکش خواهد کرد اما اکنون شاهد وقوع پدیده دیگری در تل آویوو حیفا هستیم. تظاهرکنندگان در سراسر سرزمین های اشغالی بسیاری از معابر و خیابان های تلاویو را همچنان بسته اند  و ترافیک های سنگین در بسیاری از مناطق ایجاد شده است. همچنین نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی وارد عمل شدند چرا که اعتراضات علیه برنامه تضعیف قوه قضاییه در اسرائیل ا به اوج خود رسیده  و معترضان در مراکز شهرها حضور یافته اند.ادامه دار بودن اعتراضات و عدم محدود بودن آن به یک منطقه یا شهر معین، کار را برای نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس و عوامل موساد دشوار ساخته است.

در چنین شرایطی نتانیاهو نسبت به خروج یکی از احزاب ائتلافی از کابینه رژیم صهیونیستی هراسان است. در صورتی که حتی یک حزب ( مانند حزب شاس یا صهیونیسم مذهبی) از کابینه خارج شود، در این صورت قطعا کنست منحل خواهد شد. برگزاری انتخابات زودهنگام نیز شرایط را برای بازگشت حزب یش عاتید به رهبری یائیر لاپید فراهم خواهد ساخت.

در چنین شرایطی نتانیاهو تنها یک راه را پیش روی خود می بیند و آن اصرار بر اصلاحات قضایی و پیشبرد برنامه های جنجالی خود می باشد! اما ادامه این مسیر، آشوبهای داخلی در  اراضی اشغالی را گسترده تر و عمیق ترخواهد ساخت.بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داده اند که استمرار بحرانهای داخلی در تل آویو و حیفا، وضعیت سختی را برای کلیت رژیم اشغالگر قدس رقم خواهد زد. نکته حائز اهمیت اینکه نتانیاهو اکنون شاهد شکل گیری برخی منازعات جدی در داخل کابینه  چند تکه خود می باشد ! پس لرزه های اعتراض گسترده صهیونیستها علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو محدود به خیابانها نمی شود.این اختلافات اکنون به داخل کابینه چندتکه نتانیاهو کشیده است.«غالی بهارف میارا» مشاور قضایی کابنیه «بنامین نتانیاهو» تصمیم «بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم در مورد برکناری رئیس پلیس منطقه «تل آویو» را متوقف کرده است.اختلافی که اگر ادامه پیا کند، می تواند منجر به خروج بن گویر از کابینه و سقوط آن گردد!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها