کد خبر: 677627
تاریخ انتشار :

بلینکن:

آمریکا و شرکایش آماده‌اند هرچه لازم است به اوکراین بدهند

وزیر خارجه آمریکا گفت، این کشور با همکاری ائتلاف آماده است تا هرگونه اقدامی را برای پر کردن شکاف های تسلیحاتی نیروهای مسلح اوکراین انجام دهد.

آمریکا و شرکایش آماده‌اند هرچه لازم است به اوکراین بدهند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با پایگاه خبری پی.بی.اس گفت: اگر شکاف یا کمبودی در نیروهای مسلح اوکراین وجود داشته باشد، آنها به ما می‌گویند و ما هر تلاشی برای پر کردن آن وجود داشته باشد انجام می‌دهیم.

وی همچنین ادامه داد، آمریکا با بیش از ۵۰ کشور جهان برای رسیدگی به نیازهای اوکراین و بسته به ماهیت مبارزه‌ای که این کشور دارد، همکاری می‌کند.

بلینکن همچنین افزود: ما هر روز با اوکراینی‌ها و کشورهای ائتلاف برای تضمین حمایت آنها همکاری می‌کنیم.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به اقدام انگلیس در تامین موشک‌های دوربرد برای اوکراین تاکید کرد: دقیقاً به همین دلیل است که ما ائتلافی از کشورهایی داریم که از اوکراین حمایت می‌کنند. کشورهای مختلف بسته به ظرفیت‌های خود، بسته به فناوری خود، بسته به اینکه چه چیزی منطقی‌تر است، کارهای متفاوتی انجام خواهند داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز پیشتر گفته بود که این کشور به زمان بیشتری برای انجام ضد حمله بهاری پیش بینی شده علیه روسیه نیاز دارد چون ارتش اوکراین هنوز به دنبال کمک‌هایی است که غرب به ارسال آنها وعده داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها