کد خبر: 678924
تاریخ انتشار :

واکنش سفیر ایران در مسقط درباره سفر سلطان عمان به تهران

ایسنا/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: چشم انداز گسترده‌ای برای ارتقای همکاری بین ایران و عمان وجود دارد.

واکنش سفیر ایران در مسقط درباره سفر سلطان عمان به تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی نجفی سفیر ایران در مسقط در آستانه سفر سلطان عمان به ایران گفت: سفر سلطان هیثم بن طارق به تهران و دیدار وی  با مقامات عالی رتبه کشورمان، شراکت و همکاری بین  ایران و عمان را بیش از پیش گسترش خواهد داد.

وی افزود:  در راستای منافع و مصالح دو کشور، همواره هماهنگی و رایزنی برادرانه و مستمری در سطوح روابط دوجانبه و منطقه ای و بین المللی وجود دارد.

نجفی در مصاحبه با خبرگزاری عمان گفت: مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و عمان طی سال‌های گذشته روند رو به رشدی را طی کرد. با توجه به فرصت های امیدوارکننده ای که در همه سطوح وجود دارد، دو کشور در تلاش هستند تا روابط اقتصادی و تجاری فی مابین را گسترش داده و به سطح مطلوبی برسانند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی، ادامه داد:  مبادلات تجاری بین ایران و عمان طی دو سال گذشته، سه برابر و  به رقم ۲ میلیارد دلار رسیده است. سال گذشته شاهد رشد ۶۰ درصدی در روابط تجاری بوده ایم.

نجفی افزود :  اطمینان دارم که چشم انداز بسیار خوبی در روابط تجاری و اقتصادی دو کشور وجود دارد و با توجه به ظرفیت های موجود در بخش حمل و نقل هوائی و دریایی و موقعیت دو کشور، فرصت های بزرگ و امیدوار کننده ای برای توسعه همکاری و تجارت و ترانزیت وجود دارد.

سفیر ایران در عمان تصریح کرد:  لغو روادید مسافرتی برای اتباع دو کشور، کمک زیادی به ارتقای گردشگری و مبادلات تجاری کرده و منجر به افزایش روزانه پروازها بین شهرهای مختلف ایران و عمان شد. 

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: سلطنت عمان، جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد و علاوه بر روابط و اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی، چشم انداز گسترده ای برای ارتقای همکاری های سیاسی، اقتصادی، بین المللی و منطقه ای بین دو کشور وجود دارد. 

وی با بیان این که  ایران همواره از نقش متوازن و تاثیرگذار عمان در منطقه و جهان استقبال می‌کند ، افزود: اعتماد متقابلی در سطوح بالای دو کشور وجود دارد و ما همواره از ابتکارات خردمندانه و خیرخواهانه عمان استقبال کرده‌ایم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها