کد خبر: 680028
تاریخ انتشار :

آمریکا در چه حالتی حمایت از اوکراین را متوقف می‌کند؟

نشریه پولیتیکو می‌نویسد، ادامه حمایت نظامی و مالی آمریکا از کی‌یف به نتایج ضد حمله ارتش اوکراین بستگی دارد.

آمریکا در چه حالتی حمایت از اوکراین را متوقف می‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از اسپوتنیک، جاناتان لمیر و الکساندر وارد، تحلیلگران نشریه پولیتیکو اعلام کردند: "مقامات ارشد ایالات متحده متقاعد شده‌اند که حمایت آینده از درگیری در اوکراین - و اعتبار جهانی جو بایدن رئیس‌جمهوری - به موفقیت ضدحمله اوکراین بستگی دارد."

آنها تصریح کردند که اگر اوکراین عقب نشینی کرده یا به انتظارات تحقق نبخشد، حمایت متوقف شده و این منجر به طرح درخواست حل و فصل دیپلماتیک درگیری می‌شود.

تحلیلگران نشریه پولیتیکو افزودند که در طول ۱۶ ماه عملیات ویژه در اوکراین، بسیاری از رویدادهای تعیین کننده رخ داده، اما ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین برای واشنگتن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، که در آن "سیاست داخلی تصویر کلی" حمایت بیشتر از اوکراین را مخدوش می‌کند. بنابراین، دولت آمریکا می‌ترسد که هرگونه اشتباه ارتش اوکراین به جمهوری خواهان کنگره این امکان را بدهد که تمام تلاش‌ها برای افزایش هزینه‌های دفاعی را هدر داده و باطل کنند.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که هیچ چیزی بر حمایت آمریکا از کی‌یف تأثیر نمی‌گذارد و قول داد که کمک به اوکراین تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین چیزی را تغییر نمی‌دهد و تنها درگیری را طولانی می‌کند. همانطور که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل مستقیما در این رویارویی دخالت دارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها