کد خبر: 701369
تاریخ انتشار :

ردپای قتل‌های زنجیره‌ای در خاطرات هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی در سوم بهمن سال ۷۹ روایتی از تلاش وزارت اطلاعات برای غیرعلنی بودن دادگاه قتل‌های زنجیره‌ای و گزارشی از محاکمه گروه حجتیه را نوشته‌ است.

ردپای قتل‌های زنجیره‌ای در خاطرات هاشمی رفسنجانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

صبح برای سخنرانی در همایش «سیره دفاعی علی(ع)»، به دانشگاه مالک‌ اشتر، در منطقه لویزان رفتیم. پس از مراسم نظامی، آقای [مهدی] قائمی، رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خیرمقدم گفت و گزارش همایش‌های سالانه را داد. من هم سخنرانی مفصلی در مورد جهان‌بینی اسلام، انسان، جهان و آگاهی و اختیار و تکلیف انسان و مخالفت اسلام با سد راه خدا برای انسانی که آگاهانه انتخاب می‌کند و ادیان آسمانی، تحمیل عقیده نمی‌کنند، اما اجازه سد راه اختیار انسان‌ها را هم نمی‌دهند و برخوردهای نظامی اسلامی دفاع، برای بازنگاه‌داشتن راه حرکت اختیاری انسان، داشتم و جنگ‌های پیغمبر(ص) و علی(ع) را در همین چارچوب، تفسیر کردم.

به دفترم رفتم. آقای [امیر] تهرانی [معاون پارلمانی] از وزارت اطلاعات آمد. گزارش تلاش‌های وزارت برای غیرعلنی‌شدن دادگاه قتل‌ها [ی زنجیره‌ای] را داد و از امکان حکم اعدام برای عاملان قتل، اظهار نگرانی‌ کرد و گفت، جناح چپ وزارت، اصرار داشت که دادگاه علنی باشد و فکر می‌کرد که متهمان، به نحوی برای نجات خود، پای رهبری را به میان بیاورند؛ گرچه آقای [مصطفی] کاظمی [موسوی]، هنوز اصرار دارد که از آقای [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی، وزیر وقت اطلاعات]، اجازه گرفته است.

عصر آقای [سیدرضا] نیری، از کمیته امداد آمد. درباره کمک به فلسطینی‌ها، سؤالاتی داشت و از برخورد مجلس با بودجه کمیته امداد، اظهار ناراحتی ‌کرد. آقای [علی] رازینی، رئیس سابق دادگستری [استان تهران] آمد. گزارشی از محاکمه گروه حجتیه باند [سیدمحمد حسینی] میلانی داد که به او سوءقصد کرده‌اند و نمونه‌هایی از تقلب و جعل میلانی را آورد؛ ازجمله اجازه‌های سهم امام را به عنوان اجازه اجتهاد مطرح می‌کند و از ضعف دادگاه، در محاکمه آنها گفت.‌کف ‌پای‌اش، قدرت حرکت و حس را از دست داده است. از وضع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ‌کشور، اظهار نگرانی‌ کرد و برای جلوگیری از بدتر شدن وضع در رسانه‌های چپ، چاره‌جویی نمود. سروصدایی وجود دارد که در سفر شیراز آقای خاتمی [رئیس‌جمهور]، جناح مقابل، برای بدنام‌کردن ایشان، عکس‌های زیادی از او و [دکتر محمد] مصدق را با هم چاپ کرده بودند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها