کد خبر: 703399
تاریخ انتشار :

سرلیست جامعه روحانیت مبارز در انتخابات: با نیامدن پای صندوق مشکلات حل نمی‌شود

سرلیست جامعه روحانیت مبارز در انتخابات خبرگان رهبری گفت: نمایندگان خبرگان رهبری می‌توانند علاوه بر رصد و پیگیری، مسائل مردم را گره‌گشایی کنند و به نوعی مسئولان را فرا می‌خوانند و در رفع مشکلات مردم اعمال نظر می‌کنند.

سرلیست جامعه روحانیت مبارز در انتخابات: با نیامدن پای صندوق مشکلات حل نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن رسما آغاز شد و گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی لیست‌ نامزدهای مورد نظر خود را برای انتخابات مذکور منتشر کردند.

در انتخابات خبرگان لیست جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان «جامعتین» به طور سنتی همواره موضوعیت داشته و نگاه‌ها معطوف به این دو لیست بوده است.

پس از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداهای «خبرگان ششم» فهرست جامعه روحانیت مبارز در حوزه انتخابیه تهران با سرلیستی آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» منتشر شد.

با توجه به فعالیت تبلیغاتی خبرگان رهبری با سرلیست جامعه روحانیت مبارز گفت‌وگو کردیم. او که زیاد اهل مصاحبه نیست درخواست خبرنگار ما را برای گفتگوی کوتاه درباره انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس خبرگان رهبری پذیرفت. نفر اول لیست روحانیت مبارز در انتخابات خبرگان به تببین جایگاه و نقش خبرگانِ ملت پرداخت و در عین حال به عنوان «ریش سفید» توصیه‌هایی هم به نیروهای انقلاب و مردم برای وحدت، همگرایی، معرفی گزینه‌های اصلح در انتخابات و حضور مردم در آوردگاه ۱۱ اسفندماه کرد.

آیت‌الله «محمدعلی موحدی کرمانی» عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا، در بیان توصیه به نیروهای انقلاب برای وحدت و همگرایی در انتخابات پیش‌رو به مبنای ائتلاف اصولگرایان اشاره کرد و گفت: اگر مبنای ائتلاف را بر یکسری از ارزش‌ها نظیر اعتقاد به نظام و انقلاب و خدمت به مردم، میزان اعتقاد به دین اسلام و احکام شرعی، پایبندی و ایمان به عقیده‌ای که دارند، پاک دستی نامزدها، توجه به بیت المال و مهمتر از همه اعتقاد به امام(ره) و رهبر انقلاب و التزام به ولایت فقیه و فرمایشات رهبری و سایر ارزش‌هایی که می‌تواند در انتخاب افراد صالح و شایسته مدنظر قرار گیرد، قرار دهیم، می‌توان مردم را در انتخابات نامزد اصلح کمک کرد.

جریان‌های سیاسی گزینه‌های اصلح را معرفی کنند

وی ولایت مداری و خلوص نیت را دو ویژگی مهم در معرفی نامزدها برشمرد و در عین حال متذکر شد که تشکل‌ها و جریان های سیاسی در انتخابات باید به دنبال گزینه اصلح با این ویژگی ها باشند و توصیه بنده به گروه‌ها این است به فکر انتخاب اصلح باشید. همچنین فردی که نامزد انتخابات مجلس خبرگان می‌شود باید یک انسان صالح باشد که دغدغه انقلاب و اسلام و رهبری و ولایت را داشته باشد.

رئیس جامعه روحانیت مبارز تهران به نکته مهم در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان اشاره و تاکید کرد: منتخب مجلس خبرگان باید به مسائل روز سیاسی و بین‌المللی تسلط کافی داشته و در عین حال از قدرت تجزیه و تحلیل جامع در تبین مسائل و رویدادهای جهانی برخوردار باشد.

آیت الله موحدی کرمانی به وظایف کمیسیون‌های ۶ گانه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: هرکدام از این کمیسیون ها رسالتی برعهده دارند که شامل نظارت برعملکرد رهبری و موضوعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است که نمایندگان خبرگان رهبری می‌توانند علاوه بر رصد و پیگیری، مسائل مردم را گره‌گشایی کنند و به نوعی مسئولان را فرا می‌خوانند و در رفع مشکلات مردم اعمال نظر می‌کنند. برهمین اساس ائتلاف‌ها، باید افرادی برگزینند که این شاخص‌ها را داشته و بهترین‌ها را به مردم معرفی کنند.

وی در عین حال برای شرکت در انتخابات پیش رو توصیه‌ای به مردم کرد و خطاب به آنها گفت: مردم ما بهترین مردم هستند و همواره در سخت‌ترین و بدترین شرایط با جان و مال خود در صحنه دفاع از نظام حاضر شدند و بنا بر فرمایشات رهبری مردم ما چه بسا از مردمان دوران پیامبرص هم بالاتر هستند.

مردم بدانند با نیامدن پای صندوق رأی مشکلی حل نمی‌شود

سرلیست جامعه روحانیت مبارز در انتخابات خبرگان رهبری از تهران به راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: همه مردم با وجود مشکلاتی که داشتند پای کار آمدند و با حضورشان مشت محکمی بردهان بدخواهان نظام زدند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دولت سیزدهم هم اقداماتی در رفع مشکلات مردم انجام داده است، اظهار داشت: با وجود همه تلاش ها مشکلاتی در کشور وجود دارد ، اما مردم فکر نکنند که اگر اعتراض و مسائلی دارند با نیامدن پای صندوق مشکلات حل می‌شود آنها با حضورشان نیز می‌توانند پاسخ محکمی به بدخواهان نظام بدهند.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: ما وظیفه داریم پای این انقلاب بایستیم و با حضور حداکثری و استعانت از خداوند از کیان نظام دفاع کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها