کد خبر: 706284
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

آرای خاکستری اعصاب ترامپ را خرد می کند

برگشت ورق در ایالات کلیدی آمریکا؟!

آرای خاکستری اعصاب ترامپ را خرد می کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه نیوز - هر اندازه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نزدیک تر می شویم، افراد بیشتری در آمریکا رای خود را در قبال نامزدهای انتخاباتی تعیین می کنند.با توجه به تکرار رقابت بایدن-ترامپ در سال پیش رو، اکنون این آرای خاکستری هستند که تکلیف بازی را مشخص می کنند:یعنی آرای غیرقطعی مرددی که مشخص نیست رای آنها به کدام حزب سنتی آمریکا و کدام نامزد انتخاباتی وابسته است. تا چندی پیش، ترامپ توانسته بود در ایالاتی تعیین کننده مانند پنسیلوانیا، ویسکانسین، میشیگان، نوادا، جورجیا و آریزونا از رقیب خود بایدن پیشی گیرد اما اکنون نظرسنجی هایی منتشر می شود که نشان دهنده گسترش سبد رای بایدن و در مقابل، سبد رای رئیس جمهور سابق آمریکا در این ایالات کلیدی است.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ/مورنینگ کانسالت ، بایدن در شش ایالت از هفت ایالت نوسان 2024 در یک ماه گذشته به موفقیت های قابل توجهی در برابر دونالد ترامپ دست یافته است. نظرسنجی ها نشان می دهد که بایدن  در ویسکانسین یک امتیاز برتری دارد و در پنسیلوانیا و میشیگان با ترامپ مساوی است.این در حالیست که تا چند هفته قبل، بایدن با اختلاف حدود 6 درصد در هر سه ایالت به ترامپ بازی نظرسنجی ها را باخته بود. بایدن در نوادا به ترامپ نزدیک‌تر شده  و در آنجا با 46 بر 44 از ترامپ عقب افتاده است. به عبارت بهتر، رئیس جمهور کنونی آمریکا توانسته است بخش از عقب افتادگی 8 درصدی خود را در نوادا جبران کند.

از سوی دیگر، با وجود برخی دستاوردهای بایدن، پیشتازی ترامپ در آریزونا (5 امتیاز) و کارولینای شمالی (6 امتیاز) همچنان از بایدن بیشتر است. همچنین ترامپ در ایالت جورجیا نیز با اختلاف 7 درصد از بایدن جلو افتاده است. با این حال، هنوزحدود 10 درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی، در پاسخ به اینکه کدام نامزد را برای انتخابات پیش رو انتخاب خواهند کرد، پاسخ "نمی دانم"را داده اند.طی هفته های اخیر، آرای مردد بیشتر از ترامپ به سود بایدن به گردش در آمده و منجر به نگرانی وی شده است. همچنین رئیس جمهور سابق آمریکا نگران است که طرح برخی موضوعات قضایی علیه وی و اثبات جرم وی در حمله ششم ژانویه 2021 به کنگره، منجر به ریزش شدید آرای وی در میان رای دهندگان مردد شود. همین مسئله، بایدن را به سوی یک پیروزی بادآورده در انتخابات ریاست جمهوری 2024 سوق خواهد داد. به عبارت بهتر، بسیاری از رای دهندگان آمریکایی ممکن است طی ماههای آتی مجاب شوند بخاطر رای نیاوردن ترامپ ، آرای خود را به سود بایدن و دموکراتها به گردش در آورند.این بهترین خبر ممکن برای بایدن خواهد بود! رئیس جمهوری که تنها دستاورد انتخاباتی وی، نفرت بخشی از رای دهندگان آمریکایی از ترامپ می باشد! باید مشاهده کرد که در آینده ای نزدیک، ترامپ در قبال آرای خاکستری و احتمال بالای گردش آنها به سود دموکراتها و بایدن،چه استراتژی و روشی رادر پیش خواهد گرفت.فعلا اخباری که از نظرسنجی ها منتشر می شود چندان برای ترامپ و حزب جمهوریخواه اطمینان بخش نیستند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها