کد خبر: 666595
تاریخ انتشار :

دانستنی هایی برای طراحی و اجرای انواع پارتیشن اداری

دانستنی هایی برای طراحی و اجرای انواع پارتیشن اداری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پارتیشن اداری چیست؟

ایجاد فضاهای تفکیک شده در قسمت‌های مختلف یک شرکت، از الزامات برقراری آرامش و عملکرد بهتر برای کارمندان است. محیط کار نمادی از فعالیت‌های شرکت است و ظاهر خوب آن، انعکاس تعیین کننده‌ای بر مخاطبین دارد. استفاده از پارتیشن اداری ارزان‌ترین، ساده‌ترین، سریع‌ترین و بهترین روش تقسیم فضاهای اداری است. با استفاده از پارتیشن و با توجه به نیاز مجموعه می‌توان فضاها را خلاقانه و بر اساس سلیقه خود به طور نیمه یا کامل از هم جدا کرد. داشتن فضاهای مشترک، اتاق‌های خصوصی، اتاق‌های اجتماعات و کنفرانس از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شرکت است.

پارتیشن‌ها با متریال و سبک‌های متفاوت شیشه‌ای، آلومینیومی، چوبی و ... به بازار عرضه می‌شوند. با انتخاب انواع مختلف این دیوایدرها می‌توان نور مورد نیاز کارکنان و حریم خصوصی آنان را تامین کرد. کارمندان در فضای پارتیشن بندی شده قادر به مشاهده اطراف هستند و در عین حال فضای مستقل خود را دارند. اگر تعداد کارکنان بیشتر شود، امکان ایجاد فضای جدید فراهم است. پارتیشن‌های اداری متحرک امکان جدا شدن و نصب مجدد را دارند و گزینه بسیار مناسبی می‌باشند. امکان تا شدن و جا به جایی آسان از مزایای پارتیشن‌های متحرک است.

چرا استفاده از پارتیشن مهم است؟

چرا استفاده از پارتیشن مهم است؟

استفاده از پارتیشن اداری مزایایی دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • حریم خصوصی کارکنان حفظ می‌شود.
  • از حواس‌پرتی کارکنان جلوگیری می‌کند.
  • سر و صدای اضافی را از بین می‌برد.
  • کارآمدی بیشتری برای کارکنان ایجاد می‌نماید.
  • امکان مشارکت بیشتر بین کارکنان فراهم می‌کند.
  • در مصرف هزینه‌ صرفه‌جویی می‌کند.
  • بدون هزینه مصالح و کارگر، کارکردی مانند دیوار دارد.
  • امکان جابجایی و انتقال به محل کار جدید دارد.
  • در زمان بسیار کوتاهی نصب می‌شود.
  • امکان استفاده از نور طبیعی را فراهم می‌کند.
  • عایق خوبی در برابر گرما و سرما است.
  • با طراحی مناسب، امکان چرخش هوای تازه در همه اتاقک‌ها را ایجاد می‌کند.

کاربردهای پارتیشن اداری

برای راحتی مطلق کارکنان باید تناسب منطقی میان تعداد کارمندان و فضای تفکیک شده وجود داشته باشد. در واقع باید محل و فضای مناسبی برای دسترسی به وسایلی که مشترک استفاده می‌شوند، در نظر گرفته شده و طراحی شود. از مهم ترین اصول طراحی فضاهای اداری با استفاده از پارتیشن، حفظ تعادل میان نیاز کارمند و تعداد آنان می‌باشد. بهترین مکان برای پارتیشن بندی اداری، ساختمان‌هایی با پنجره‌های بلند و بالکن‌های باز است.

مزایای پارتیشن بندی

مزایای پارتیشن بندی

اگر در منطقه مورد نظر فعالیت شما، فضای اداری مناسب وجود ندارد، پارتیشن بندی راه حل مناسبی است. برای ایجاد دفاتر مدرن که کارکردی فراتر از محل کار دارد، می‌توان با تقسیم فضاها، فضای استراحت فراهم کرد. تفکیک محل فعالیت کارکنان در ایجاد نظم و تمرکز و افزایش بهره‌وری آنان موثر است. با ایجاد پارتیشن بندی اداری می‌توان با اختصاص بودجه و وقت کم،  به محیط کار زیبایی و نظم بیشتری بخشید.

پارتیشن اداری انعطاف پذیر است و در صورت نیاز به تغییر سازماندهی فضاها، می‌توان با صرف بودجه کمتر، مجددا یک فضا را سازماندهی کرد. در صورت توسعه و یا تغییر کسب و کار می‌توان به سادگی و سرعت، طراحی جدید انجام داد. طراحی و انتخاب نوع مناسب پارتیشن به شما کمک می‌کند تا نور طبیعی به کلیه اتاقک‌ها وارد شود و از فضا به صورت بهینه استفاده کنید.

انواع سبک‌های طراحی دفاتر اداری

برای طراحی پارتیشن اداری، ابتدا سبک دفتر را انتخاب می‌کنیم.

  • در سبک طراحی دفتر پلان باز، هیچ فضای مجزایی برای کارمندان ایجاد نمی‌شود و دور تا دور سالن پارتیشن بندی شده و کارمندان با جمع شدن کنار هم، کارکردشان را به اشتراک می‌گذارند. این طراحی مناسب دفاتری است که کار تیمی و گروهی دارند و عملکرد کارمندان وابسته به یکدیگر بوده و به طور مداوم باید به اشتراک گذاشته شود.
  • سبک طراحی مدولار، برای دفاتری مناسب است که خواستار انعطاف‌پذیری زیاد و تغییر مدل اتاقک‌ها هستند. در این سبک دیوارها و پانل‌های پارتیشن پویا بوده و با صرف وقت و انرژی کمی، قابلیت تغییر دارند.

انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری دیکاسازه

برای اجرای صحیح و انتخاب مناسب بهتر است انواع پارتیشن را بشناسیم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • پارتیشن شیشه‌ای بسته به نوع مات یا شفاف بودن، حریم خصوصی کارمندان را مشخص می‌کند، سبک وزن است و مانع ورود نور طبیعی نمی‌شود. امکان دید مدیریت نسبت به کارمندان را فراهم می‌کند، بدون این که سبب حواس‌پرتی ایشان شود. همچنین با فراهم کردن امکان دید فضای بیرون از ساختمان، در بهبود روحیه کارکنان موثر است.
  • پارتیشن فریم لس شیشه‌ای اغلب به صورت تک جداره و مات یا شفاف است، امکان استفاده از بیشترین نور را فراهم می‌کند و به دلیل ساختارش، سازه‌ای مقاوم است. از ورود سر و صدا جلوگیری می‌کند، برای طراحی جدید انعطاف‌پذیر است و علی رغم فضای کمی که اشغال می‌کند، ظاهری مدرن برای فضای کاری شما به ارمغان می‌آورد. این پارتیشن در کلیه زوایا قابلیت اجرا دارد. همچنین وزن کمی دارد، در دو ارتفاع کوتاه و بلند عرضه می‌شود.
  • پارتیشن‌های آلومینیوم اداری با استفاده از آلیاژ سبک آلومینیوم برای قسمت قاب تولید می‌شوند و به همین علت از مقاومت نسبتا بالایی برخوردارند. وزن سبک و دوام بالای این نوع دیوایدرها مزیت بزرگی است که موجب جلب رضایت افراد شده است. در مقایسه با چوب و فولاد، به حمایت دیوار نیاز ندارد و به راحتی وسط سالن قرار داده می‌شود. همچنین در صورت رنگ‌آمیزی قاب، بر زیبایی و هماهنگی محیط می‌افزاید.
  • پارتیشن ترکیب پنل و شیشه از انواع شیشه و فریم آلومینیومی و پنل، در محل  اتصال سقف و کف و دیوار تشکیل شده است. وجود نوارهای افقی و عمودی آلومینیومی در آن ظاهر زیبایی ایجاد می‌نماید و  در عین حال، از نظر قیمتی سیستم رقابتی ایجاد کرده است.
  • پارتیشن‌های چوبی اغلب از جنس چوب صنوبر، کاج، بلوط و ماهون ساخته می‌شوند. در صورت ساخت کامل پارتیشن از چوب، بهتر است نور از سقف تامین شود یا برای هر فضا، پنجره وجود داشته باشد. همچنین نورپردازی پارتیشن اداری راهکار جذاب دیگری است که برای تامین نور محیط پیش روی شما قرار دارد. این پارتیشن‌ها مقرون به صرفه هستند، دوام بالایی دارند، تا حد زیادی مقاومند و ظاهری لوکس و زیبا برای محیط ایجاد می‌کنند.
  • پارتیشن‌های تک جداره مقرون به صرفه‌اند و نصب و اجرای ساده‌ای دارند. در عوض، پارتیشن‌های دوجداره از دو لایه ساخته شده اند و نه تنها محکم‌ترند، بلکه عایق خوبی هم در برابر صدا و سرما و گرما هستند. در صورت وجود انواع شیشه بهتر است شیشه دوجداره و نشکن انتخاب کنیم.

دیکا سازه سروش

دیکا سازه مجموعه‌ای خوشنام با بیش از ۱۳ سال سابقه است که تاکنون نمونه‌های موفق بسیاری از انواع پارتیشن اداری، درب اتوماتیک، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی را طراحی و اجرا کرده است. کلیه مراحل لازم برای این کار توسط کارشناسان همین مجموعه انجام خواهد شد. برای نصب پارتیشن در تهران می‌توانید با کارشناسان دیکا سازه صحبت کرده و پس از دریافت مشاوره، نسبت به ثبت سفارش خود اقدام فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره از کارشناسان دیکا سازه، به وب سایت رسمی مجموعه به نشانی https://dikasazeh.com/ مراجعه فرمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها