کد خبر: 704562
تاریخ انتشار :

حمل هوایی از چین به ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمل هوایی از چین به ایران

کشور چین و ایران مرز زمینی مشترک با هم ندارند، فاصله کشور ایران و چین از هم بسیار دور است و هر چند چین به عنوان شرکی اصلی تجاری ایران شناخته می‌شود اما تجارت با چین برای تاجران ایرانی زمان بر است. حمل دریایی و هوایی کالا از چین به ایران روش‌های انتقال کالا‌های خریداری شده به داخل کشور هستند. حمل دریایی برای کالاهایی که زمان رسیدن برای آن‌ها مهم نیست و حجم و وزن بالایی دارند به کار برده می‌شود، حمل هوایی کالا نیز برای کالاهای فاسد شدنی و کالاهایی که زمان تحویل در آن‌ها مهم است به کار برده می‌شود. حمل هوایی از چین به ایران با ایرلاین‌های مختلفی انجام می‌شود. حمل هوایی از چین به ایران معمولا برای حمل مواد دارویی، مواد غذایی، اسناد و مدارک مهم کاربرد دارد. برای حمل هوایی کالاهای خود از چین به ایران باید قیمت ایرلاین‌های مختلفی که در این حوزه فعال هستند را بررسی کنید و برای جلوگیری از بروز مشکل و آسیب یک شرکت مناسب را برای حمل و نقل کالای خود به کشور انتخاب کنید.

حمل هوایی بار از چین به ایران به دو روش کارگو و فریت بار انجام می‌شود. فریت بار، مختص ارسال بار به صورت مسافری است و برای گزینه‌هایی مانند وسایل شخصی و کالاهایی که تعداد محدودی دارند، مناسب است. معمولا افرادی که می‌خواهند مهاجرت کنند از این روش برای حمل هوایی کالاهایی که مد نظر دارند از ایران به چین استفاده می‌کنند.

برای حمل بار از چین به ایران باید از روش کارگو استفاده کرد. این روش زمانی کاربرد دارد که زمان اهمیت ویژه‌ای برای شما دارد، این روش از نظر هزینه‌ای نسبت به روش ارسال دریایی بار هزینه بالاتری دارد اما شما می‌توانید کالاهایی که مد نظر دارید را در زمان کوتاه تری در ایران دریافت کنید.

آشنایی با مراحل حمل بار هوایی از چین به ایران

برای ارسال بار هوایی از چین، باید نکات زیر را در نظر بگیرید و قدم به قدم پیش بروید تا حمل بار شما به سلامت کامل و بدون مشکل و اختلال پیش برود. در ادامه این مراحل را بررسی خواهیم کرد پیشنهاد می‌کنیم که حمل بار هوایی خود از چین به ایران را به یک شرکت معتبر و فعال که سابقه‌ای کافی در این حوزه دارد بسپارید.

مشخص کردن نوع کالا و کلاس خطر

قدم اول برای ارسال بار هوایی از چین به ایران، مشخص کردن نوع کالا و دسته‌بندی آن است؛ کالاهایی که امکان حمل هوایی دارند، بر اساس میزان خطرناک بودن کالا در 9 دسته قرار تقسیم بندی می‌شوند. ارسال برخی از کالاها نیاز به رعایت نکات ایمنی و اقدامات لازم دارد در نتیجه هزینه و شیوه حمل آن‌ها متفاوت است.

مشخص کردن روش‌ ارسال بار

حمل بار هوایی از چین به ایران را می‌توانید به دو روش زیر انجام دهید:

فریت‌بار: مخصوص بارهای مسافری

کارگو: مخصوص بارهای تجاری

در نگاه کلی هزینه ارسال به روش فریت بار ارزان‌تر از کارگو است و انتخاب آن برای تاجران ارجحیت دارد. گاهی اوقات می‌توان بارهای تجاری را نیز به روش فریت‌بار جابه‌جا کرد؛ اگر در روش ارسال بار و محدودیت‌های آن شک دارید، بهتر است با شرکت‌های هواپیمایی تماس بگیرید و از این بابت مطمئن شوید. فراموش نکنید نوع کالا یا وزن بارت شما اگر بیش از حدنصاب‌های حمل فریت‌بار باشد، شما مشمول جریمه می‌شوید یا اینکه به‌طور کل اجازه ارسال بار به صورت هوایی برای کالاهای شما صادر نمی‌شود.

بستن قرارداد حمل‌ هوایی

اگر قصد ارسال بار خود به صورت تجاری را دارید، باید در سومین قدم به سراغ بستن قرارداد حمل و نقل کالا بروید. این قرارداد بین تامین‌کننده و شما بسته می‌شود برای بستن قرارداد حمل، آشنایی با قوانین اینکوترمز و انواع قراردادهای تجاری ضروری است و به شما کمک می‌کند از هزینه‌های اضافه و ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. در حالت کلی برای حمل بار هوایی از چین به ایران دو روش قراردادی EXW یا FOB وجود دارند این دو روش برای تمامی انواع روش‌های حمل بار به صورت هوایی به کار برده می‌شوند.

قرارداد FOB

در این قرارداد تمامی هزینه‌ها و مسئولیت حمل و انتقال بار پیش از بارگیری در هواپیما به عهده فروشنده است و خریدار وظیفه‌ای ندارد. اگر در این بین کالا دچار آسیب شود مسئولیت آن بر عهده فروشنده است.

قرارداد EXW

بر اساس این قرارداد کلیه هزینه‌های انتقال و بارگیری از انبار یا کارخانه فروشنده به عهده خریدار است و فروشنده هیچ مسئولیتی ندارد.

مشخص کردن فرودگاه مبدأ و مقصد

چین فرودگاه‌های مختلفی برای ارسال بار هوایی دارد شما باید بر اساس مسافت و محدودیت‌های دیگر فرودگاه‌های مبدا و مقصد را در این مرحله مشخص کنید و حمل بار خود به صورت هوایی را برنامه‌ریزی کنید. در ادامه نام فرودگاه‌های چین که ارسال بار هوایی به ایران دارند را را بررسی خواهیم کرد:

CAN, Guangzhou

PEK, Beijing

PVG, Shanghai

SZX, Shenzhen

تحویل کالا به انبارهای فرودگاه و پرداخت هزینه‌ها

در مرحله آخر از ارسال بار هوایی از چین به ایران، نوبت به تحویل بار می‌رسد. اگر بسته‌بندی کالا را به درستی انجام شده باشد و از قبل مدارک لازم را داشته باشید، این مرحله پیچیدگی خاصی ندارد. شما تنها باید هزینه‌های حمل هوایی کالا را پرداخت کنید این هزینه‌ها شامل حمل، انبارداری، ترخیص و ارسال می‌شود.

محاسبه هزینه‌های حمل بار هوایی از چین به ایران

عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌های حمل هوایی از چین عبارتند از:

وزن حقیقی و وزن حجمی بار، نوع کالا و کلاس خطر، روش ارسال بار، قرارداد حمل‌ونقل، مبدأ و مقصد، بسته‌بندی محموله بار

سایر هزینه‌ها تعرفه‌های گمرکی و وزن حقیقی و حجمی بار.

مهم‌ترین معیار تعیین نرخ ارسال هوایی وزن کالا است، هر کالایی دو وزن حجمی و حقیقی دارد، به وزن اصلی کالا که به باسکول اندازه‌گیری می‌شود، وزن حقیقی می‌گویند. وزن حجمی هم بر اساس حجم کالا محاسبه می‌شود و برای کالاهایی با وزن کم و حجم زیاد کاربرد دارد. هرکدام از این وزن‌ها که بالاتر باشد، در محاسبه هزینه‌های حمل بار هوایی از چین به ایران به عنوان معیار در نظر گرفته می‌شود.

در حمل هوایی چین علاوه بر هزینه بسته‌بندی و تعرفه شرکت باربری باید هزینه‌هایی مانند مالیات، صدور بارنامه، بازرسی X-Ray، بازرسی کیفی، خدمات شرکت باربری، بیمه، تعرفه‌های گمرکی را هم پرداخت کنید.

معرفی شرکت‌های حمل هوایی از چین به ایران

اگر نمی‌خواهید درگیر فرایندهای بسته‌بندی، آماده‌سازی مدارک و ارسال بار هوایی شوید، می‌توانید این کار را به شرکت‌های بازرگانی بسپارید. نکته مهم اعتماد به شرکت‌های باتجربه‌تر است. اگر به شرکت‌های چینی اعتماد ندارید، می‌توانید از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل استفاده کنید. این شرکت ایرانی است و دفتر آن در شهر تهران قرار دارد. ارائه خدمات متنوع، داشتن نمایندگی فعال در چین و مشاوره رایگان حمل بار از چین به دبی از دیگر خدمات شرکت بازرگانی آریا حمل است.

واردات هوایی از چین با آریاحمل

شرکت آریا حمل ارائه‌دهنده رقابتی‌ترین نرخ‌های کرایه حمل هوایی از چین به ایران می‌باشد و ما همواره سعی داریم تا بهترین خدمات موجود را به مشتریان خود ارائه نماییم. خدماتی مانند:

حمل کالا با خطوط هواپیمایی ایرانی و خارجی

سرویس حمل از درب کارخانه(Ex-works)

حمل هوایی کالاهای حجمی و سنگین

حمل هوایی کالاهای خطرناک

حمل هوایی کالاهای یخچالی

حمل هوایی کالاهای عمومی

بسته بندی کالا

تلفن: ۸۶۱۲۱۰۰۰-۰۲۱

وب‌سایت: ariahaml.com

https://ariahaml.com/?p=364

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها