کد خبر: 678787
تاریخ انتشار :

شکایت از ایالت فلوریدا بابت منع خرید ملک توسط اتباع چین و ایران

گروهی از شهروندان چینی از ایالت فلوریدا بابت وضع قانونی جهت جلوگیری از خرید ملک توسط اتباع چند کشور از جمله چین و ایران شکایت کردند.

شکایت از ایالت فلوریدا بابت منع خرید ملک توسط اتباع چین و ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروهی از شهروندان چین در ایالت فلوریدا به همراه یک شرکت املاک و مستغلات که به مشتری‌های چینی خدمات ارائه می‌دهد روز دوشنبه از قانونی در این ایالت که خرید ملک را برای اتباع چند کشور خارجی از جمله ایران و چین ممنوع کرده شکایت کردند. 

شاکیان در این شکایت‌نامه تصریح کرده‌اند قانون موسوم به SB 264 آنها را مجبور می‌کند املاک خریداری شده را ابطال کرده آنها را نزد مسئولان ایالت فلوریدا ثبت کنند. 

در بخشی از این شکایت‌نامه از اینکه قانون مذکور اتباع این کشورها را بدنام می‌کند انتقاد شده است: «این قانون، آنها و اجتماعشان را بدنام می‌کند و باعث ایجاد شک درباره هر فرد اصالتاً چینی می‌شود که خواستار خرید ملک در فلوریدا هستند.»

در شکایت‌نامه، هم به متن قانونی به نام «قانون انصاف در اسکان» و هم به «متمم ۱۴ قانون اساسی آمریکا» استناد شده است. قانون نخست، تبعیض در اسکان افراد را ممنوع می‌کند و قانون دوم نیز خواستار تضمین حق آزادی افراد و حمایت از حقوق برابر آنها شده است.

شاکیان در این پرونده قانون SB 264 را مورد دیگری از مشی تبعیض‌آمیز حاکمیت ایالات متحده علیه افراد آسیایی‌تبار دانسته و از سلب حقوق افراد بر حسب ملیت آنها به بهانه «امنیت ملی» انتقاد به عمل آورده‌اند.

«ران دی سانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدا اوایل ماه مه قانون SB264 را امضا کرد. این قانون خواستار محدود کردن توانایی اتباع کشورهای چین، کوبا، ونزوئلا، سوریه، ایران، روسیه و کره شمالی از خرید ملک در فلوریدا یا سرمایه‌گذاری در این ایالت است. 

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها