کد خبر: 677062
تاریخ انتشار :

آمریکا: استمرار کمک به افغانستان منوط به حضور زنان در سازمان‌های غیردولتی است

اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد اگر زنان نتوانند در افغانستان مشارکت داشته باشند، برنامه‌های آمریکا در این کشور تعلیق می‌شود.

آمریکا: استمرار کمک به افغانستان منوط به حضور زنان در سازمان‌های غیردولتی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» هشدار داد اگر زنان در سازمان‌های غیردولتی در افغانستان استخدام نشوند، آمریکا برخی از کمک‌ها و برنامه‌های خود را در این کشور تعلیق خواهد کرد.

این اداره افزود حکومت افغانستان باید درباره ممنوعیت کار زنان و همکاری در ارائه کمک‌های بشردوستانه لغو شود.

سیگار اظهارداشت پس از حکم حکومت افغانستان در دسامبر 2022 میلادی درباره ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی، یک نهاد میان دولتی آمریکا روندی را بررسی می‌کند که بر اساس آن اگر زنان قادر نباشند در ارائه کمک‌ها شرکت کنند، برخی از برنامه‌های آمریکا در افغانستان به حالت تعلیق درخواهند آمد.

این اداره آمریکایی اعلام کرد دفتر منطقه‌ای «یو‌اس‌ای‌آی‌دی» در امور کمک‌های بشردوستانه نیز اظهار کرده است، بررسی هنوز هم جریان دارد اما بسیاری از شرکای این نهاد آمریکایی از کارهای عملی خبر داده‌اند که از حضور احتمالی کارمندان زن در ارائه کمک‌های بشردوستانه اطمینان می‌دهند.

گفتنی است که سیگار به تازگی گزارش داده است حکومت افغانستان علاوه بر ممنوعیت کار زنان در فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی در افغانستان مداخله می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها