کد خبر: 702626
تاریخ انتشار :

التعمری، ستاره جدید فوتبال آسیا

با حضور اردن در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا احتمالا التعمری بهترین بازیکن این مسابقات شناخته خواهد شد.

التعمری، ستاره جدید فوتبال آسیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه" خوشبین‌ترین هواداران فوتبال آسیا در کشورهای عربی و البته علاقه‌مندان به فوتبال ایران هم تصور نمی‌کردند تیم ملی اردن تا دقیقه 70 بازی با کره جنوبی مقابل این غول سنتی قاره آسیا با دو گل پیش بیفتد اما با کولاک التماری یا با تلفظ صحیح‌تر التعمری و یارانش این مهم اتفاق افتاد.

موسی التعمری که گل دوم تیم ملی اردن را با یک حرکت تماشایی و مانور انفرادی و البته ضربه‌ای نرم و فنی به ثمر رساند ستاره این دوره از مسابقات بوده و نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

التعمری در بازی اول مرحله گروهی با دو گلی که مقابل مالزی به ثمر رساند نگاه‌ها را به خود معطوف کرد اما تا قبل از بازی با کره با وجود نمایش درخشانی که داشت موفق به گلزنی دوباره نشده بود. البته او به خاطر فرار از تقابل با ژاپن در مرحله حذفی در دیدار با بحرین روی نیمکت نشست و به میدان نرفت.

این بازیکن 26 ساله که در اصل به عنوان وینگر راست بازی می‌کند قدرت حمل توپ فوق العاده‌ای دارد و از سرعت بالایی برخوردار است. شماره 10 اردن در طول حرکات سرعتی خود به راحتی تغییر جهت می‌دهد و توپ گرفتن از او اصلا کار راحتی نیست. این مهم را او نه در بازی با تیم‌های کوچک بلکه مقابل ستاره‌های کره جنوبی نیز اثبات کرد.

او بازیکن فیکس تیم مون پلیه فرانسه است و تا قبل از حضور در جام ملت‌ها تقریبا همیشه در ترکیب اصلی این تیم به میدان می‌رفت و طی 16 بازی این فصل سه گل زده و سه پاس گل داده است.

التعمری فوتبالش را از باشگاه شباب کشورش آغاز کرد و سپس به الجزیره پیوست اما از 4 سال و نیم قبل به فوتبال اروپا رفت و اولین باشگاهش آپوئل نیکوزیا در قبرس بود. لوون در بلژیک نیز باشگاه بعدی‌اش بود و تابستان امسال راهی مون پلیه شد.

التعمری در دقیقه 85 بازی با کره باز هم با یک حرکت انفرادی از کمند مدافعان حریف عبور کرد و با وجود حمل توپ در مسافتی طولانی نهایتا ضربه آخرش را ضعیف زد تا در راه بریس بدشانس باشد.

وینگری که حالا قیمتش در سایت ترانسفرمارکت به 2.5 میلیون یورو رسیده، بدون شک یکی از بهترین بازیکنان جام ملت‌های هجدهم بوده و با حضور اردن در فینال شاید بهترین بازیکن این تورنمنت هم شناخته شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها