کد خبر: 621370
تاریخ انتشار :

برنامه جلیلی برای هماهنگی بین بازار پولی، سرمایه و بیمه

ایرنا/ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از هنرهای رییس جمهوری این است که بین بازار پولی، سرمایه و بیمه هماهنگی ایجاد کند و ما برای این کار برنامه داریم.

برنامه جلیلی برای هماهنگی بین بازار پولی، سرمایه و بیمه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید جلیلی در برنامه «رئیس جمهور و جوانان» که از شبکه ۳ به روی آنتن رفت، اظهار کرد: یکی از هنرهای رییس جمهوری این است که بین بازار پولی، سرمایه و بیمه هماهنگی ایجاد کند و ما برای این کار برنامه داریم. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دوران نوجوانی و جوانی من با ایام دوران دفاع مقدس و جنگ همراه بود و امروز خوشحالم که جوانان ما می‌توانند نقشی مهم در آینده ایران داشته باشند.

 وی اضافه کرد: همانطور که ما در عرصه‌های مختلف چون دفاع مقدس و انقلاب، جوانان را داشتیم و دشمنان دوست داشتند که دهه شصت تکرار نشود، اما امروز و در دهه ۹۰ جوانانی داریم که در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کردند و شهید حججی‌ها را دیدیم و در عرصه‌های علمی هم موفقیت‌های بزرگ داشتیم.

 جلیلی تاکید کرد: بازار سرمایه، بازاری است که باید به تولید کشور اضافه کند و در بازار سرمایه باید پول بیشتر از کالا تولید شود. متاسفانه پول کشور در ۴۷ سال گذشته نزدیک ۴۲ هزار برابر شده اما کالا ۱.۷ برابر شده و این فاصله زیادی است.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: زمانی که پول تا این حد افزایش پیدا کرده و تولید جا بماند مشکلاتی ایجاد می‌شود  و راه حل آن به تولید و افزایش آن باز می‌گردد. نباید اجازه داد بازار سرمایه به بازار سفته و سوداگری تبدیل شود چرا که آرامش را بر هم می‌زند. 

 در سه ماهه نخست برای سهامداران خرد بورس امنیت ایجاد می‌کنیم 

 وی اضافه کرد: باید بین بازار پولی و بازار سرمایه هماهنگی وجود داشته باشد، این هنر رئیس‌ جمهور است که بتواند بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس را با هم هماهنگ کند. باید تدبیری اتخاذ شود گه اگر کسی وارد این عرصه می شود اطمینان حاصل کند که مشکلی نیست و ما در سه ماهه نخست برای سهامداران خرد این امنیت را ایجاد خواهیم کرد.

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره برنامه خود برای کم کردن فاصله طبقاتی در کشور گفت: عدالت و کاهش فاصله طبقاتی یکی از شعارهای انقلاب بوده و اگر می‌خواهیم با فقر مبارزه کنیم باید با تبعیض و بی‌عدالتی هم مبارزه کرد. یکی از کارهایی که رییس جمهور باید انجام دهد این است که توزیع عادلانه فرصت در سراسر کشور محقق شود و فرقی بین تهران و سایر استان های کشور نباشد.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: متاسفانه امروز فاصله چشمگیری را شاهد هستیم که در برخی از شاخص‌ها خود را نشان می دهد. بانک‌های ما تسهلات می‌دهند اما ۵۰ درصد مردم از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند و متاسفانه ۹۰ درصد آن نیز فقط به ۱۰ درصد رسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها