کد خبر: 645554
تاریخ انتشار :

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت

تکلیف مشمولانی که تا به امروز سود سهام عدالت سال ۹۸ به حسابشان واریز نشده بالاخره مشخص شد. هرچند بسیاری از مشمولان و صاحبان سهام عدالت در آخرین دوره ای که باید سود سال ۹۸ را دریافت می کردند در کمال تعجب با حساب خالی مواجه شدند اما ظاهرا دولت پذیرفته که اشتباهاتی در خلل محاسبه و پرداخت سود سهام عدالت رخ داده که قرار است این خطاها رفع شده و سود سهام عدالت به مشمولان تعلق بگیرد.

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تکلیف مشمولانی که سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ را دریافت نکرده‌اند چیست و این افراد چه زمانی می توانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند؟

این افراد می‌توانند از دو روش، شماره شبای معتبر خود را در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت (sahamedalat.ir)، از جمله روش‌هایی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

همچنین همه سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

لازم به ذکر است افرادی که سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات قادر به دریافت سود سال ۱۳۹۸ سهام عدالت نبودند، این سود در اسفند ماه امسال همراه با سود سال ۱۳۹۹ به حساب آنها واریز می‌شود.

سود سهام عدالت در چند مرحله واریز می‌شود؟

به گفته مدیرعامل شرکت سمات، سال گذشته به دلیل واریز نشدن سود سهام از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود مشمولان سهام عدالت در دو مرحله پرداخت شد، اما امسال در تلاش هستیم با همکاری شرکت‌های سرمایه‌پذیر، همه سودها را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت، چگونه سود خود را دریافت کنند؟

ملاک پرداخت سود برای سهامداران غیرمستقیم، مالکیت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در روز اول اسفند ۱۴۰۰ خواهد بود. بنابراین مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت که قصد دریافت سود خود را دارند، باید تا روز اول اسفندماه سال جاری، سهام عدالت را در سبد سهام‌ خود نگهداری کنند. لازم به ذکر است که سود ۵۵۰هزار تومانی سهام عدالت، شامل دارندگان سهام به روش غیرمستقیم نیز می‌شود.

برای دریافت سود سهام عدالت، به مراجعه حضوری نیاز است؟

مشمولان برای دریافت سود سهام خود، نیازی به مراجعه حضوری ندارد و فرآیند پرداخت سود سال ۱۳۹۹ نیز مانند سال‌‎های گذشته صورت می‌گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها